فرماندار آستارا گفت: 35 واحد بوم گردی در این شهرستان پس از بررسی‌های نهایی کمیته بوم گردی آستارا و استان گیلان موفق به دریافت موافقت اصولی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان شدند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در هشتمین جلسه بوم گردی شهرستان آستارا بیان کرد: متقاضیان این واحدها می‌توانند برای دریافت پروانه ساخت یا نقشه‌های تهیه شده مورد تایید سازمان نظام مهندسی به دهیاری‌ها و بخشداری‌های شهرستان مراجعه کنند .

وی ادامه داد: علاوه بر این واحدهای احداثی تعداد 2 واحد بوم گردی دیگر که نیاز مرمت داشته اند نیز پرونده آنها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان منتظر دریافت موافقت اصولی است که باید به زودی صادر شود.

وی یادآور شد: از مجموع تعداد کل واحد های بوم گردی مصوب شده در کمیته شهرستان و استان برای دریافت موافقت اصولی 70 درصد آنها در بخش لوندویل احداث می شود.

وی گفت: در مجموع 104 درخواست احداث واحدهای بوم گردی توسط متقاضیان به کمیته بوم گردی شهرستان آستارا ارسال شد که کلیه پرونده ها مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس ضوابط اجرای این طرح آن تعداد از متقاضیانی که واجد شرایط بودند در نوبت صدور مجوزهای لازم قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: به کلیه کسانی که تمایل به احداث مجتمع های بوم گردی داشته باشند و زمین آنها دارای شرایط خاص باشد از طریق کارگروه ویژه استانی پرونده ها پس از تایید کمیته شهرستان شرایط آنها مورد بررسی قرار می دهد.

وی یادآور شد: 14 درخواست جدید نیز هم اکنون در بخش مرکزی آستارا در دست بررسی است.

فرماندار آستارا با تأکید بر نقش گردشگری در افزایش اقتصاد خانوارهای ساکن منطقه و اشتغالزایی در این شهرستان یادآور شد: توجه به توسعه زیرساخت ها و تامین امکانات رفاهی برای گردشگران از اولویت‌هایی است که در آستارا به دنبال ایجاد آنها هستیم.

به گفته رنجکش؛ این شهرستان دارای جاذبه‌های خوبی در پذیرش گردشگر است که برای ماندگاری بیشتر این گردشگران که در طول سال تعداد آنها به بیش از شش میلیون نفر می رسد باید بتوانیم زیرساخت‌های رفاهی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: از کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تسهیلات با بهره کم و شرایط ویژه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.