به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا شامگاه پنجشنبه در این آئین در طرح ساحلی سفیر امید این شهرستان گفت: آزادگان در اوج عزت و پایداری به وطن بازگشته و آمادگی خود را برای خدمت در سنگر سازندگی ایرانی آزاد و آباد نشان دادند.
سامان ساسانیان اظهار داشت: یادگاران دفاع مقدس در روزهای آتش و خون با گام های مطمئن و دل های سرشار از ایمان به خدا ایستادند و برای ملت، آزادگی و عزت به ارمغان آوردند.
وی بیان کرد: آزادگان به عنوان مردانی خدایی با دنباله روی از سیره بزرگان دین و پایداری در برابر دشمن، کشور خود را برابر تهدیدها بیمه کنند.
شهرام دولت ترکپور یکی از آزادگان نیز در آئین گفت: شکنجه های بسیاری را در دوران اسارت، از سوی ماموران بعثی متحمل شدیم اما اسرای ایرانی با اعتقاد به اسلام و آینده ایران، از خود مقاومت نشان می دادند.
وی افزود: در آن سال ها به کسب بسیاری از حالات معنوی دست یافتیم و تمام اسرا برای دیدار با امام خمینی (ره) لحظه شماری می کردند، اما هرگز این دیدار میسر نشد.
این آزاده ادامه داد: همانگونه که در دوران اسارت به حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام (ره) اصرار می ورزیدیم، اکنون نیز در تمام جبهه های مبارزه علیه دشمنان اسلام، استوار خواهیم ماند.
اجرای نمایش طنز و مسابقه برای کودکان و بزرگسالان از بخش های دیگر این آئین بود.
26 مرداد سال 1369 اولین گروه آزادگان جنگ تحمیلی از عراق به ایران بازگشتند و این روز با عنوان روز آزادگان نامگذاری شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 166 شهید، 71 آزاده و 615 جانباز دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.