گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با حضور در جلسه مشترک اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و مرکز جهاد دانشگاهی استان که درباره همکاری مشترک علمی و ارتقاء سطح آموزش و پژوهش پدافند غیرعامل در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و تدوین سند راهبردی آن، بر لزوم ارتقاء سطح دانش و ارائه آموزش های عمومی و تخصصی با همکاری جهاد دانشگاهی تاکید کرد.
وی با اشاره به علمی بودن پدافند غیرعامل بیان کرد: در تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه همه جانبه کشور در جهت گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی، آموزشی و پژوهشی پدافند غیرعامل و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های مرتبط با پدافند غیرعامل کشور، همکاری با جهاد دانشگاهی حائز اهمیت است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و جهاد دانشگاهی گیلان به منظور ارتقاء سطح دانش و آموزش های عمومی و تخصصی در دستگاه های اجرایی و اداره ها و تشکل های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل تلاش می کنند.
محمدپور با اشاره به اهداف مشترک 2 مجموعه خاطرنشان کرد: همکاری برای ایجاد بسترهای علمی و ارتقاء سطح دانش و آموزش های عمومی و تخصصی در دستگاه های اجرایی و تشکل های مختلف، برگزاری همایش های علمی و تخصصی در سطوح استانی و ملی در حوزه پدافند غیرعامل و برنامه ریزی در راستای تحقیق و پژوهش حوزه علمی جهاد دانشگاهی در مباحث تخصصی اعم از سایبری و زیستی پدافند غیرعامل به شمار می آید.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر آموزش حوزه پدافند غیرعامل برای دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: تهیه جزوه های آموزشی، مشاوره و اجرای طرح های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل و برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت در حوزه پدافند غیرعامل برای دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف مشترک محسوب می شود.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد. تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.