علی لقمانی عصر روز سه شنبه در حاشیه بیستمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در محل فرمانداری اظهار داشت: از این تعداد طرح ها، 562 طرح مربوط به اشتغال روستایی و 101 مورد نیز مربوط به فراگیر است که در مجموع 205 میلیارد و 470 میلیون تومان را شامل می شود.
وی افزود: از مجموع طرح های معرفی شده به بانک ها، هفت طرح در بخش فراگیر به مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون تومان و 71 طرح در اشتغال روستایی به مبلغ هفت میلیارد و 828 میلیون تومان، قرارداد منعقد شده است.
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بیشترین طرح ها مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است.
وی یادآور شد: سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، 222 میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی 93 میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار دریافتی، تاکنون یک هزار و 884 نفر در شهرستان رشت با ارایه طرح ها در دو بخش اشتغال روستایی و فراگیر ثبت نام کرده اند.
محمدعلی ویشکائی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رشت نیز در این جلسه گفت: تعدادی از طرح ها به دلیل عدم همکاری دهیاران مسکوت می ماند که دهیاران بایستی به این مهم توجه داشته و پاسخگو باشند.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه ها برای پاسخگویی به بانک ها افزود: بانک ها در این بخش اعتراض داشتند که دستگاه ها در پاسخگویی به استعلامات به زمان بندی قبلی توجه دارند بنابراین ضروریست تا دست اندرکاران در دستگاه ها به این مهم اهتمام داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان رشت در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی جایگاه شانزدهم را دارد که بایستی با اهتمام بیشتری در این بخش پیش رویم.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند .
7286 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.