به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه کارگروه بوم گردی و اشتغال در فرمانداری آستارا گفت: روستاهای این شهرستان قابلیت اجرای طرح های بوم گردی را دارند و خانه های بوم گردی با حداکثر 150 متر مربع مساحت، در اراضی داخل طرح هادی با کاربری مسکونی یا گردشگری ساخته می شوند.
وی افزود: 70 درصد خانه های بوم گردی مربوط به بخش لوندویل و سقف تسهیلات بانکی هر واحد، یک میلیارد و 500 میلیون ریال با شش درصد سود است و دولت برای حمایت از این طرح، به هزینه صدور پروانه و نظام مهندسی تخفیف داده است.
وی بیان کرد: روستاها کانون اصلی توسعه و تولید اقتصادی هستند و استفاده از ظرفیت بوم گردی آنها، به رونق اقتصادی شهرستان منجر خواهد شد.
فرماندار آستارا گفت: بوم ‌گردی از شیوه‌های متداول صنعت گردشگری و بهترین راه جذب و ماندگاری گردشگر در آستاراست و با اجرای درست آن، از تخریب محیط زیست و تبدیل روستا به شهر با ساخت و سازهای غیر اصولی جلوگیری خواهد شد.
رنجکش ادامه داد: برگزاری جشنواره های روستایی با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های بوم گردی، از راهکارهای توسعه پایدار است.
وی افزود: در روزهای گذشته 86 طرح اشتغالزا با 21 میلیارد و 240 میلیون ریال تسهیلات با 94 نفر اشتغالزایی به بانک های آستارا معرفی شده که با شش درصد سود به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.