رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: در مرحله دوم مسابقات تکواندو گرندپری 2018 که در مسکو جریان دارد، هادی پور از گیلان موفق به کسب مدال نقره شد.
محسن سترگی افزود: این تکواندوکار ملی پوش گیلانی در وزن 58- کیلوگرم با شایستگی تا فینال مرحله دوم مسابقات راه یافت اما به دلیل آسیب دیدگی در مفصل زانوی پای چپ و با صلاحدید کادرفنی از رقابت با نماینده کره‌جنوبی انصراف داد و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.
وی ادامه داد: بر این اساس هادی پور در این رقابت ها در اولین دیدار توانست آنتونیو فلسا ایتالیایی را در ابتدای راند سه و پیش از به پایان رسیدن زمان قانونی با اختلاف 20 امتیاز (30 بر 10) شکست دهد و به مرحله بعدی صعود کند.
به گفته سترگی ، این تکواندوکار شایسته گیلانی در ادامه به مصاف هدی نفاتی تونسی رفت و 23 بر 12 به برتری رسید و در سومین مبارزه برابر یون جو جئونگ نماینده کره جنوبی قهرمان جهان 2017 قرار گرفت که با نتیجه 11 بر 9 برابر این تکواندوکار قدرتمند پیروز شد.
وی اضافه کرد: هادی پور در مرحله نیمه نهایی نیز با ویتو دللاکویلا ایتالیایی دارنده مدال برنز قهرمانی جهان مبارزه کرد و این رقابت با نتیجه 18 بر 18 به راند طلایی کشیده شد که در نهایت تکواندوکار شایسته کشورمان با کسب امتیاز به فینال راه یافت اما در این مرحله به دلیل آسیب دیدگی و با توصیه کادرفنی در دیدار نهایی حاضر نشد و به مدال نقره بسنده کرد وگرنه کسب مدال طلا برای این ورزشکار شایسته دور از دسترس نبود.
مسابقات تکواندو گرندپری سال 2018 ، G4 می باشد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه تعلق می گیرد که هادی پور با کسب مدال نقره علاوه بر دریافت جایزه نقدی، 24 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک را کسب کرد.
مرحله دوم مسابقات تکواندو گرندپری سال 2018 در چهار وزن المپیکی مردان و زنان از جمعه 19 مردادماه جاری با حضور 256 تکواندوکار از 58 کشور در مسکو روسیه آغاز شد و به مدت سه روز ادامه یافت.
آرمین هادی پور متولد 1373 اهل شهرستان رشت است و تاکنون مقام های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می توان به کسب مدال طلای المپیک آزمایشی ریو ، مدال نقره قهرمانی جهان ، 2 مدال قهرمانی آسیا (که یکی از این مدال ها طلا و دیگری برنز می باشد که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران بدست آمده)، کسب 2 مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پریکس و یک مدال طلا گرند اسلم اشاره کرد.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.