مهدی ولی پور روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان با بیان اینکه بیش از 30 حادثه شناخته شده طبیعی در گیلان وجود دارد، افزود: مردم بایستی بدانند در نقطه ای از کره زمین و در برهه ای از زمان زندگی می کنیم که با مجموعه ای از حوادث روبرو می شویم.
وی با بیان اینکه از سال 2010 تا 2020 میلادی به دهه حوادث آب و هوایی و امسال نیز سال هشدارهای هواشناسی نامگذاری شده، اظهار داشت: توجه به آموزش های امدادی برای کاهش حوادث نقش مهمی دارد.
مدیرعامل هلال احمر گیلان، این جمعیت را یک موسسه عمومی مردم نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: برای تبیین جایگاه، وظایف و ساختار جمعیت هلال احمر نزد مردم، به کمک رسانه ها نیازمندیم.
وی با بیان اینکه تکیه وجودی هلال احمر به مردم است، افزود: اگر اعتماد عمومی نسبت به این مجموعه کم رنگ باشد یا این اعتماد را از دست بدهیم، هلال احمری وجود نخواهد داشت که البته اعتماد عمومی از تاسیس هلال احمر در سال 1301 تا به امروز، وجود داشته که بایستی افزایش یابد.
به گفته ولی پور، تداوم اعتماد عمومی مردم این مهم را می طلبد که فعالیت هایمان را شفاف کنیم که سعی ما همواره این گونه بوده؛ ضمن اینکه 12 حوزه نظارتی بر فعالیت های هلال احمر از جمله در عملیات امداد و نجات، کارهای مختلف در حوزه جمع آوری، هدایت و توزیع کمک های مردمی نظارت دارند که خوشبختانه مشکل خاصی در این باره نداشته ایم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پایگاه های امداد و نجات هلال احمر بایستی در 30 نقطه فعال باشد، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر، این پایگاه ها در 13 نقطه فعال هستند که برای افزایش پایگاه های امداد و نجات و ساخت و تجهیز آنها به کمک خیرین نیازمند هستیم.
ولی پور با بیان اینکه هلال احمر در کنار انجام وظایفش، مطالبات مردمی را نیز به اطلاع مسئولان می رساند، افزود: در راستای وظیفه مطالبه گری در کنار رسانه ها قرار داریم و به کمک و همکاری آنها نیاز داریم.
این بازدید به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های همکاران مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گیلان برای انعکاس خبرهای بموقع جمعیت هلال احمر انجام گرفت.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.