مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: پیک بار غیر همزمان استان گیلان نسبت به پیک قبلی ثبت شده در سال‌جاری با افزایش 75 مگاواتی روبه رو شد.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل آبادی با اشاره به فصل تابستان و افزایش بی سابقه دما، درباره پیک بار غیر همزمان استان گیلان گفت: پیک بار غیر همزمان استان گیلان با ثبت رکورد 1835.3 مگاوات در تاریخ 97/5/9 نسبت به پیک مصرف سال‌جاری که در 10 تیرماه ثبت شد با افزایش 75 مگاواتی روبه رو شد و برای دومین بار در سال‌جاری رکورد زد.

وی تصریح کرد: ثبت این رکورد برای دومین بار در سال‌جاری در حالی اتفاق افتاد که اولین رکورد پیک مصرف برق استان در سال‌جاری در 10 تیرماه اتفاق افتاد و مقدار آن 1760 مگاوات بود. این در حالی است که پیک بار غیر همزمان سال 96 استان گیلان در 19 مرداد اتفاق افتاد و مقدار آن 1720 مگاوات بود.

بلبل آبادی با اشاره به رشد 6.7 درصدی پیک بار غیرهمزمان در سال 97 نسبت به سال گذشته گفت: از صبر، تحمل و شکیبایی تمام هم‌استانی‌های عزیز، مردم شریف، فهیم و شهیدپرور استان گیلان و همکاری و مساعدت همه صاحبان صنایع بزرگ و کوچک، کشاورزان، عزیزان اصحاب رسانه، تجار، بازاریان، سازمان‌ها، نهادها، ادارات دولتی و غیردولتی تشکر می‌کنم که با مدیریت بهینه مصرف انرژی در روزهای گرم امسال با ما در تامین برق پایدار مشترکین محترم همکاری کردند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق افزود: مدیریت مصرف برق هیچ ربطی به مسئله چالش‌ها و مشکلات ندارد، بلکه همه ایام سال و در همه کشورها به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی اعمال می‌شود و در کشور ما هم علاوه بر این موضوع، بر اساس آموزه‌های دینی اسراف و تبذیر مورد نکوهش قرار گرفته لذا مدیریت مصرف باید به شدت و به‌طور جدی همه ایام سال پیگیری و دنبال شود و برای تحقق این مهم در بخش بسترسازی و فرهنگ سازی نیازمند کمک و همکاری مستمر و مداوم صاحبان قلم و اندیشه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.