ایرج شیارکار روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهترین زمان برداشت برنج اواخر مرداد است و با توجه به احتمال تغییر وضعیت جوی در شهریور ماه، کشاورزان باید محصول را تا پایان مرداد برداشت کنند.
وی بیان کرد: سطح شالیزارهای آستارا سه هزار و 200 هکتار است و بارش حدود 80 میلیمتر باران در شبانه روز گذشته به آن خسارت وارد نکرده است.
وی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یک هزار و 300 هکتار شالیزار در آستارا تاکید کرد: با توجه به راهبردی بودن این محصول، بیمه آن توسط کشاورزان ضروری است.
مدیر جهاد کشاورزی آستارا در ادامه گفت: برداشت فندق در 402 هکتار از باغ های این شهرستان در مناطق بالادست و روستاهای حیران، چملر، ونه بین، مشند، آق مسجد و دگیرمانکشی آستارا آغاز شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا اوایل مهر ماه ادامه خواهد داشت.
شیارکار افزود: 140 بهره بردار در آستارا فندق کشت می کنند و پیش بینی می شود 400 تن برداشت و حدود 6 میلیارد ریال درآمد حاصل کنند.
وسعت اراضی زیر کشت در آستارا هفت هزار و 500 هکتار است و سه هزار و 200 هکتار آن به انواع برنج اختصاص می یابد و سالانه بیش از 15هزار تن شلتوک و 10 هزار تن برنج تولید می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.