جلال ملاجعفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت مکانیزه برنج در شهرستان لاهیجان با 395دستگاه کمباین غیرمهاجر مخصوص برداشت برنج از هفته گذشته آغاز شده است که شمار کمباین ها در سال گذشته 375دستگاه بود که با به اوج رسیدن برداشت برنج دستگاههای شهرستان های همجوار نیز به کمک شالیکاران لاهیجانی می آیند.
وی افزود: پیش بینی می شود که در سال جاری 19هزارهکتار از اراضی شالیکاری شهرستان لاهیجان بوسیله دستگاه کمباین بصورت مکاینزه برداشتن شوند.
وی تعداد دستگاه های نشاکار برنج مورد استفاده در سال جاری را 291دستگاه ذکر و خاطرنشان کرد: کشت مکانیزه برنج در سال جاری نیز در هشت هزار و یکصد هکتار اراضی این شهرستان معادل 34درصد انجام گرفته است و افزایش نشاء مکانیزه نیز نسبت به سال گذشته 14درصد بوده است.
ملاجعفری تصریح کرد:برای خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان در سال جاری 37میلیارد و 548میلیون ریال اختصاص یافته که از این میزان هشت میلیارد و 65میلیون ریال توسط 34متقاضی جذب شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون حدود 60درصد اراضی شالیکاری شهرستان لاهیجان به مرحله برداشت (رسیدن )رسیده که برداشت مکانیزه از آن حدود پنج درصد است.
وی اظهارداشت: شهرستان لاهیجان دارای 23هزار و 816هکتار اراضی شالیزاری است که حدود 10درصد برنج استان گیلان را تولید می کند.
مدیرجهادکشاورزی لاهیجان گفت: صددرصد اراضی شالیکاری این شهرستان در سال جاری زیرکشت برنج قرار گرفته است و برنج تمامی شالیزارها به خوشه نشسته است.
شهرستان لاهیجان در 40کیلومتری شرق گیلان قرار دارد که مهمترین ویژگی این شهرستان کارکرد کشاورزی با محوریت تولید چای ، برنج ، ابریشم، مرکبات و بامبو است.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.