به گزارش خبرنگار ایرنا امیر محمدپور روز پنجشنبه در شورای پدافند غیر عامل در فرمانداری آستارا افزود: این شهرستان به جهت موقعیت مرزی، بندری و ریلی، در حوزه پدافند غیر عامل از اهمیت خاصی برخوردار است و باید دستگاه های اجرایی به تقویت زیرساخت های آن اقدام کنند.
وی بیان کرد: در راستای استفاده از توان مردم، در آذرماه امسال همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه مردم محور به ریاست فرماندار آستارا در این شهرستان مرزی برگزار خواهد شد و چهره های علمی می توانند با ارائه مقاله در آن شرکت کنند.
محمدپور ادامه داد: رسانه های نوین و فضای مجازی، بسیج و سازمان های مردم نهاد، معیشت و اقتصاد مردم محور، تنوع قومی و مذهبی، اهمیت و امنیت مرزی، بحران جمعیت، محیط زیست و سبک زندگی از بخش های این همایش خواهد بود.
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان گفت: هرکدام از شوراهای پدافند غیر عامل در شهرهای استان پنج گروه دارند و در هر گروه باید مسائل حوزه های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی بررسی شود و طرح های عمرانی پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند.
محمدپور افزود: باید رسانه های داخلی به عنوان هدایت کننده افکار عمومی، با توجه به هجمه های دشمن و وضعیت کنونی کشور، اخبار امید بخش تولید و دولت را در رسیدن به هدف های توسعه همراهی کنند.
وی بیان کرد: شناخت هدف های دشمن ضروری است و امروز به برکت پشتوانه مردم و اقتدار نیروهای مسلح، ایران اسلامی به قدرت منطقه تبدیل شده اما نباید از نیات پلید دشمن در حوزه های فرهنگی و اقتصادی غافل شد.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: تاکنون از ظرفیت مردم در حوزه پدافند غیر عامل به خوبی استفاده نشده و همایش ملی پدافند غیر عامل در آستارا به توسعه زیرساخت ها و امکانات دستگاه های اجرایی برای مقابله با تهدیدات آن کمک خواهد کرد.
یونس رنجکش ادامه داد: هدایت پایان نامه های تحصیلی و برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع پدافند غیر عامل ضروری است و شناسنامه پدافند غیر عامل آستارا تدوین شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.