به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رسول امیدی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در اداره کل گمرک آستارا اظهار داشت: مساحت محوطه گمرک 27 هکتار است و مرحله نخست ساماندهی آن، محل عبور و مرور کامیون ها را در بر خواهد گرفت.
وی بیان کرد: بیشتر کالاها و محموله ها با دستگاه کنترل محتوا ( ایکس ری ) اسکن و در صورت نیاز به بازرسی فیزیکی آنها اقدام می شود.
وی ادامه داد: کالاهای وارداتی و انتقالی در قسمت ارزیابی گمرک کنترل می شود و در بخش مسافری برای مقابله با قاچاق، 2 دستگاه ایکس ری پیشرفته راه اندازی شده است.
امیدی گفت: امسال حدود 40 پرونده قاچاق در گمرک آستارا تشکیل شده و کنترل هوشمند و غیرفیزیکی، احتمال کشف قاچاق را افزایش و تخلفات را کاهش داده است.
مدیرکل گمرک آستارا افزود: برای بازسازی ساختمان چوبی گمرک تاکنون چهار میلیارد ریال اعتبار داخلی هزینه شده و جهت تکمیل آن به چهار میلیارد ریال دیگر نیاز است.
گمرک آستارا در حدود سال های 1205 هجری شمسی در دوره عباس میرزا با احداث ساختمان چوبی توسط کارشناسان بلژیکی فعال شده و این ساختمان به مساحت 400 متر مربع به ارتفاع هفت متر با سقف سفالی شیبدار است و در طبقه اول آن پنج اتاق اداری، 2 سالن بزرگ، بالکن دور ساختمان، سرویس بهداشتی و آشپزخانه و در طبقه دوم آن پنج اتاق اداری، سرویس بهداشتی و انبار زیر شیروانی ساخته شده است.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.