به گزارش خبرنگار ایرنا، کامبیز لقمانی مقدم روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا افزود: تولید زباله در این شهرستان بالاتر از استاندارد جهانی است و اگر تفکیک زباله از مبدا به درستی فرهنگ سازی شود، بیش از 50 درصد حجم و وزن آن کاهش خواهد یافت.
وی با بیان این که جمعیت شهر آستارا حدود 50 هزار نفر است و محل دفن زباله در نوار ساحلی این شهرستان به تهدید بزرگ زیست محیطی تبدیل شده است افزود: دستگاه ها و نهادهایی نظیر آموزش وپرورش، شهرداری و دهیاری های این شهرستان در فرهنگ سازی مدیریت پسماند، عملکرد موفقی ندارند .
وی ادامه داد: باید از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساخت کارخانه کمپوست زباله استفاده شود و ساخت کارخانه زباله سوز جهت مدیریت زباله های چهار شهرستان غرب گیلان در شهرستان تالش پیگیری می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز در این جلسه گفت: یکی از دهیاران بخش لوندویل به دلیل انجام ندادن وظایف خود در مدیریت پسماند، از سوی اداره حفاظت محیط زیست آستارا به محاکم قضایی معرفی شده است.
محمد رضا روشنی افزود: تفکیک زباله از مبدا در روستاهای حیران، ویرمونی، چلوند و کانرود آستارا آغاز و در این رابطه یک هزار ساعت به روستائیان آموزش داده شده است.
وی بیان کرد: باید برای جلوگیری از ورود شیرابه زباله به دریا، حوضچه های کنترل شیرابه در محل دفن زباله این شهرستان ساخته شود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.