دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان گفت: پاسخگویی مسئولان به مردم می تواند مانع عملیات روانی دشمن شود که باید از همه ظرفیت ها برای حل مشکل استفاده کرد و نباید بگذاریم مشکلات ادامه پیدا کند.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل با حضور امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان، رضا اسلامی فرماندار شهرستان سیاهکل و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان سیاهکل در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه روسای ادارات مراکز بهداشت و درمان، محیط زیست، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن شهرستان سیاهکل ضمن ارائه گزارش به ریاست شورای پدافند غیرعامل شهرستان، نقطه نظرات خود را در حوزه پدافند غیرعامل بیان کردند.

امروزه ذهنیت افکار عمومی تعیین کننده معادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است

در ادامه دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: جهان امروز جهان رسانه هاست و امروز ذهنیت افکار عمومی عملا تعیین کننده معادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و این معادله نیز در اختیار رسانه ها قرار دارد.

محمد پور با اشاره به جنگ رسانه ها افزود: امروزه جنگ ها نیز به عرصه رسانه کشیده شده اند و بیشترین هزینه ها از سوی کشورها در زمینه دیپلماسی سفید یا عمومی در بخش رسانه ها صورت می گیرد و این رسانه ها هستند که تعیین می کنند مردم چگونه بیندیشند و اساسا به چه بیندیشند، همچنین رسانه ها می توانند هر مساله ای که خود بخواهند را در معرض توجه افکار عمومی قرار دهند و هر آنچه که نمی خواهد از دید مردم دور کنند.

آمریکایی ها با جنگ هیبریدی می‌خواهند ما را مجبور به پذیرش خواسته هایشان کنند

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد : بعد از خروج آمریکا از برجام با رویکرد و تهدیدات جدیدی از سوی آمریکا روبرو شدیم که آمریکایی ها اسم آن را جنگ هیبریدی گذاشته اند که این جنگ یک جنگ ترکیبی شامل بخش های مختلفی از همه فناوری ها در آن استفاده می کنند و موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد البته استراتژی دشمنان استفاده از قابلیت ها و ظرفیت هایی است که بصورت ترکیبی با هم تلفیق شود و در راستای اهداف شان حرکت کند.

محمدپور با اشاره به دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت ها آمریکایی ها تصریح کرد: هدف اول آنها مجبور کردن ایران به پذیرش شرایط آن هاست که مانند شروط دوازده گانه وزیر خارجه آن ها، هدف ثانویه آن ها در صورت نتیجه دادن برنامه هایشان سوق دادن ایران به سمت درگیری های داخلی و آشوب است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان قدرت نظامی کشور را بزرگ شمرد و گفت: این توانایی موجب شده تا در حوزه دریا و زمینی به بازدارندگی کامل برسیم.

پاسخگویی مسئولان به مردم می تواند مانع عملیات روانی دشمن شود

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان اذعان داشت: ما در سه سطح میتوانیم با راهبردهای دشمن مقابله کنیم، خوشبختانه در سطح سران قوا هماهنگی و همکاری بسیار خوبی در جریان است که بخش عملیاتی مقابله با دشمن فرمانداری و استان ها هستند، در این حوزه باید برای مقابله با جنگ روانی دشمن ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشیم، از سویی دیگر باید از رسانه های استانی برای عملیات ایجابی استفاده کنیم و همچنین شبکه های اجتماعی مدیریت شود و با متخلفان برخورد قضایی کرد همچنین پاسخگویی مسئولین به مردم می تواند مانع عملیات روانی دشمن شود که باید از همه ظرفیت ها برای حل مشکل استفاده کرد و نباید بگذاریم مشکلات ادامه پیدا کند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل به دو مفهوم پدافند عامل و پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: پدافند عامل به کارگیری مستقیم جنگ افزار به منظور خنثی کردن و یا کاهش اثرات عملیات خصمانه هوایی، زمینی، دریایی و خرابکارانه روی اهداف مورد نظر محسوب می شود و پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

آگاهی، آشنایی و اجرای پدافند غیرعامل باعث تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارت می شود

محمدپور ادامه داد: آگاهی از پدافند غیر عامل و آشنایی و اجرای آن باعث تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارت و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور می شود البته پدافند غیرعامل، گستردگی و شمول زیادی دارد که حوزه های عمرانی، حمل و نقل و ارتباطات حوزه دارو، غذا، آب، نیروی انسانی، انرژی، رسانه ها و تبلیغات روانی، مخابرات صنایع، مالی و اقتصادی، دیپلماسی و امنیت و دفاع را در برمی گیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به رویکرد پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: بزرگترین رویکرد پدافند غیرعامل حضور در حوزه های مختلف کمیته های شورای پدافند شهرستان، طرح جامع شهری و رفع تهدیدات زیستی است.

در ادامه رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل با اشاره به موضوع تحریم بیان کرد: موضوع تحریم ها بر همگان مشخص شده است که اول از همه برای استعمارگران خسارت به بار می آورد و برای ما یک عزت محسوب می شود.

تحریم های جدید برای ما به نوعی طوفان محسوب می شود

اسلامی افزود: با تجاربی که در تحریم های گذشته بدست آوردیم، این تحریم های پیش رو به نوعی طوفان محسوب می شود اما با تدابیر بزرگان دولت این طوفان خسته خواهد شد.

فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره که کشور سوئیس در فعالیت های پدافند غیرعامل اذعان داشت: کشور های بزرگی مانند انگلستان و سوئیس از ۱۲۰ سال گذشته در زمینه پدافند غیرعامل فعالیت خود را آغاز کردند، بطور مثال؛ در کشور سوئیس برای صدور مجوز ساختمان حتما باید ساخت و سازها با پناه گاه همراه باشد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل وظیفه پدافند غیرعامل را پیشبینی و پیشگیری دانست و گفت: جلوگیری از هرگونه آسیب که باعث اختلال در زیستن و تلافات در کشور می شود، از وظایف پدافند غیرعامل است.

بسیاری از مشکلات موجود در سطح شهرستان سیاهکل از طریق راه کارهای پدافند غیرعامل حل می شوند

اسلامی با اشاره به مشکلات شهرستان سیاهکل در حوزه های مختلف و راه حل های آن از طریق پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط محیطی و کوهپایه ایی بودن شهرستان سیاهکل باید با شرایط خاص به مقوله پدافند غیرعامل پرداخت و مشکلاتی نظیر آب،کشاورزی عبور خودروهای سنگین در شهر و انرژی که در سطح شهرستان وجود دارد را از طریق پدافند غیرعامل حل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.