به گزارش خبرنگار ایرنا نسرین غزنوی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در اداره منابع طبیعی آستارا افزود: هر 50 متر مکعب دیواره سنگ چین، 70 هکتار از اراضی را در مقابل سیل و فرسایش خاک تثبیت می کند و برای اجرای طرح های آبخیزداری با 800 متر مکعب دیواره، حدود سه میلیارد و 590 میلیون ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: امسال در قالب طرح تنفس جنگل در بخش لوندویل آستارا، 30 هکتار نهالکاری و در سطح 35 هکتار به بذرپاشی گونه های جنگلی اقدام شده است.
غزنوی ادامه داد: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با 2 واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود 30 نیروی انسانی فعالیت می کند و تعداد نیرو جوابگوی نیاز نیست.
وی گفت: بر اساس استاندارد باید برای هر یک هزار هکتار جنگل، یک جنگلبان فعالیت کند اما به طور معمول در جنگل های شمال، برای هر هفت هزار هکتار، یک جنگلبان فعالیت می کند.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون شامل می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.