فرماندار شهرستان رشت با تاکید برضرورت اهتمام مسئولان به موضوع مهم اشتغالزایی گفت: ارزیابی از مدیران بر مبنای اشتغالزایی است .

به گزارش ایلنا از رشت،  سید محمد احمدی در نوزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در فرمانداری در جمع اعضای این کارگروه گفت: اشتغالزایی دغدغه ای است که بایستی برای تحقق آن توجه جدی از سوی همه مدیران دستگاه های اجرایی انجام گیرد.

وی درباره اهتمام دولت به منظور در نظر گرفتن تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: دولت با وجود تمام محدودیت ها و سختی ها این تسهیلات را در اخیار قرار داده که بایستی برای جذب آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر این مطلب که مسئولان در دستگاه های اجرایی گمان نکنند که کار در معرفی طرح های اشتغالزایی متقاضیان به پایان رسید، خاطر نشان کرد: بایستی باز در معرفی طرح های اشتغالزایی از سوی دستگاه ها اقدام شود.

وی همکاری بانک ها را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: مدیران بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شهرستان رشت را فدای سایر شهرستان ها کردند در حالیکه موفقیت رشت و تک تک شهرستان ها در جذب و پرداخت این تسهیلات، سربلندی استان گیلان است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان این که توازن در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک ها وجود ندارد، بیان داشت: مسئولان در بانک ها بایستی توازن در پرداخت تسهیلات را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد تا در هفته های آینده، تغییرات بنیادی را در پرداختی های مربوط به تسهیلات اشتغالزیی در شهرستان رشت را شاهد باشیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت نیز در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده درباره طرح ها و پرداختی های مربوط به تسهیلات اشتغالزایی گفت: تاکنون ۵۲۰ طرح مربوط به اشتغال پایدار روستایی و فراگیر به مبلغ ۱۷۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان مصوب و به بانک ها معرفی شده است.

علی رضا لقمانی با بیان این که از مجموع طرح های معرفی شده به بانک ها، ۵۴ طرح برگشت داده شده، اظهار داشت: تاکنون ۸۷ طرح به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان توسط بانک بررسی و تصویب شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای ۵۱ طرح به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان نیز قرارداد منعقد شده و تسهیلات اشتغالزایی برای ۴۹ طرح به مبلغ ۹ میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان پرداخت شده است.

سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، ۲۲۲ میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی ۹۳ میلیارد تومان است.

شهرستان رشت با شش بخش، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.