به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا عصر سه شنبه در این آئین گفت: محیط بانان با حضور فیزیکی و در برخی مواقع با تقدیم جان خود و خبرنگاران با آگاهی بخشی، در حفاظت محیط زیست گام برمی دارند.
محمدرضا روشنی افزود: فاضلاب خانگی در کانال های آب، رودخانه و دریا مشکل زیست محیطی ایجاد می کند و شهرداری آستارا باید صدور پایان کار آپارتمان ها را منوط به ایجاد انبارهای استاندارد فاضلاب بکند تا در ایام پربارش، فاضلاب در معابر جاری نشود.
وی بیان کرد: در یک و نیم سال گذشته میزان تصرف اراضی حفاظت شده محیط زیست آستارا به صفر رسیده و به تازگی بخشی از جنگل بی بی یانلو و منطقه حیران این شهرستان برای توسعه اراضی حفاظتی به سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد شده است.
روشنی ادامه داد: محیط زیست به واسطه طرح ها و تلاش های گروه های مردم نهاد نفسی تازه می کشد و دوستداران محیط زیست باید با تشکیل سریع گروه های مردم نهاد، در حفظ طبیعت آستارا کمک کنند.
پناهگاه حیات وحش آستارا به عنوان اراضی تحت مدیریت سازمان محیط زیست با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار از جنوب به شهر لوندویل، از شمال به شهر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و طبیعتی آمیخته از جنگل، جلگه و دریا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.