سید مهدی رجایی لنگرودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا یک سال قبل محل انباش موقت زباله در داخل شهر لنگرود قرار داشت که این مکان به علت بوی آزار دهنده و شکایت مردم توسط دادستانی تعطیل شد که محل موقت دیگری در نزدیکی اداره آتش نشانی این شهر برای انباشت زباله ها در نظر گرفته شده بود که شهر لنگرود از منظر پسماند و جمع آوری آن وضعیت مناسبی نداشت.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان لنگرودی سالها از وضع نابسامان پسماندها و بوی زباله رنج می بردند و هر شهرداری می آمد قادر به حل این مشکل نبود و مردم حتی نمی توانستند در تابستان به درستی از پارک فجر داخل شهر استفاده کنند .
وی اظهارداشت: این موضوع به جاده دسترسی محل دفع زباله ها در یکی از روستاهای اتاقور مرتبط بود که جاده منتهی به مکان دفع زباله ها از نظر رفت و آمد برای خودروها سخت بود و در فصل پاییز و زمستان امکان حمل زباله به این محل وجود نداشت به همین خاطر بخشی از زباله در شهر انباشته می شد و بوی آن مردم را آزار می داد.
شهردار لنگرود تصریح کرد :برای حل این مشکل ، زیرسازی جاده دسترسی به طول چهار کیلومتر تا محل دفن زباله ها برای آسفالت از سال گذشته آغاز شد که برای زیرسازی و آسفالت آن مبلغ 500 میلیون تومان از اعتبارات راه و شهرسازی در سال جاری هزینه شده است و با آسفالت کردن جاده ، دسترسی به محل دفن بسیار راحت تر و کامیون ها می توانند زباله ها را به راحتی به این محل حمل کنند.
رجایی لنگرودی یادآورشد: برای احداث کارخانه کمپوست لنگرود دومیلیارد و 500میلیون تومان از محل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعتبار گرفته شده و این کارخانه درحال ساخت است که احداث آن 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مبلغ قرارداد 11میلیارد تومان است و طبق قرارداد ، ساخت آن باید در مدت 18ماه به پایان برسد.
وی با اشاره به فاضلاب بهداشتی شهر لنگرود گفت: از قدیم فاضلاب شهر به رودخانه لنگرود می ریخت و پیگیری هایی که با شورای شهر و جلسه ای که با مدیرکل آب و فاضلاب گیلان صورت گرفت، اجرای فاضلاب بهداشتی در شهر آغاز شده و یک بخش آن اجرایی شده ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است.
وی اظهارداشت: بزودی اجرای طرح دفع فاضلاب بهداشتی(صنعتی) از میدان امام حسن مجتبی (ع)تا میدان بسیج این شهر نیز آغاز می شود که همراه آن ساخت تصفیه خانه فاضلاب هم شروع بکار خواهد کردکه برای اجرای این کار اداره آب و فاضلاب چهار و نیم میلیارد تومان در بخش اول اعتبار گذاشته است تا مشکل ورود فاضلاب به داخل رودخانه شهر حل شود.
به گفته وی مدت اجرای دفع فاضلاب بهداشتی شهر لنگرود شش ماه تعیین و اعتبارات آن به پیمانکار ابلاغ شده و پیمانکار هم تجهیز کارگاه کرده است.
روزانه بیش از یکصدتن زباله در شهرستان لنگرود جمع آوری می شود که بیش از 80تن آن از شهر لنگرود جمع آوری و در محل آلمان لنگه در بخش اطاقور بصورت بهداشتی دفن می شود.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.