مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این تعداد از ساکنان دهستان سند میرثوبان سیستان و بلوچستان توسط پزشکان متخصص، عمومی و دندانپزشک به صورت رایگان معاینه و درمان شدند.
وی اظهار داشت: توجه به لزوم کمک رسانی به مردم تحت تاثیر خشکسالی های اخیر کشور کاروان سلامت و معیشت هلال احمر گیلان همگام با سایر استان ها با اعزام 20 پزشک متخصص و عمومی، ماما، پیراپزشک، امدادگر و کارکنان به منظور کمک به درمان مردم آسیب دیده منطقه در استان سیستان و بلوچستان مستقر شده است.
وی با بیان این که با اولین روز از ویزیت رایگان 60 میلیون ریال دارو بین بیماران توزیع شد، خاطر نشان کرد: از زمان استقرار تیم اعزامی هلال احمر استان، 22 هزار بسته آب معدنی بین ساکنان 21 روستای منطقه چابهار و 25 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم منطقه توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: برای ایجاد نشاط و شادی بین مردم منطقه شب گذشته جنگ شادی با حضور هنرمندان محلی برگزار شد.
اولین کاروان سلامت و معیشت جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک دستگاه تریلی و کامیون شامل آب معدنی، مواد غذایی و کنسروی و دارو به همراه 20 نفر از داوطلبان و کارکنان هلال احمر به منظور ارایه خدمات دارویی و درمانی و اهدای کمک های مردمی پنجشنبه گذشته به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
این کمک ها، شامل 21 هزار و 600 بسته آب معدنی و بیش از 10 هزار بسته داروی ضروری از قبیل داروهای پوستی، گوارشی، چشمی، بهداشتی و یک کامیون برنج، روغن، حبوبات و کنسرو است.
بر اساس آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای بیش از هفت هزار داوطلب و عضو است که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.