به گزارش خبرنگار ایرنا ، نمایشگاه گروهی عکس مالا در رشت دومین نمایشگاهی است که امروز (یکشنبه) با آثار تعدادی از دانشجویان رشته عکاسی گشایش می یابد.
گستره بی کران دریا که آرام می گیرد های و هوی و تلاش مردان ماهیگیر آغاز می شود؛ مالاها با تور و طناب و تراکتور و نیروی بازوان خویش به دریا چنگ می اندازند.
دام بزرگ گسترده می شود و با کشیدن و جمع کردن آن به سمت ساحل ماهی ها به دام می افتند ؛ ماهی گرفتار می شود تا مرد ماهیگیر از دام هزینه های زندگی رها شود ...
صید و صیادی همزاد بشر است؛ انسان در مسیر تکاملی زندگی کارهایی را که نیاز همیشگی اش بوده، بیشتر و پیوسته تر انجام داده و این پیوستگی در کارها قطعا به چیرگی رسیده و صید یکی از این کارهاست.
تور ماهیگیری از ابزارهای صید است که ساختار و شیوه کاربرد کنونی آن با گذشته فرق کرده مانند پره که صیادان دام گستر برای ماهیگیری گروهی از آن بهره می برند .
'مالا ' به معنای ماهیگیر در گیلکی، شامل 39 عکس ( با محوریت ماهیگیری دریا، پره ) در ابعاد 30 در 45 سانتیمتر به صورت سیاه و سفید و رنگی به شکل پاسپارتو و قاب شده از 11 عکاس است که در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
سمیرا آقایی ، احیاء بیضایی ، سجاد بابایی ، لیدا پیشه ور ، ارکیده تحویلداری ، مریم جهانی ، شهین رحمتی ، سحر صبورا ، بنفشه نعمتی ، سجاد ناصری و عباس عاشوری هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر گیلان تصویر شده است.
' مالا' تا هجدهم مردادماه جاری میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی خواهد بود.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.