چهاردهمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه طرح های اشتغال روستایی، فراگیر و بوم‌ گردی شهرستان فومن با حضور اعضای کارگروه و به ریاست فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش ایلنا از فومن، محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با اشاره به گزارش اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فومن مبنی بر رتبه دهم این شهرستان در سطح استان در مبلغ پرداخت تسهیلات، بر نقش محوری اشتغال در توسعه روستاها تأکید کرد و گفت: از میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها احساس نگرانی می‌کنم و در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ثبت نام ۳۸۵ نفر در سامانه کارا اظهار کرد: نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ میلیون تومان در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی افزایش داشته ایم و در بخش فراگیر نیز ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان فومن با تأکید بر این که ادارات در یک بازه زمانی ۷۲ ساعته پاسخگوی استعلامات بانک ها باشند، متذکر شد: ادارات و دستگاه های اجرایی پرونده‌ های مرتبط به تسهیلات اشتغالزایی را به صورت ویژه بررسی کنند.

وی با اشاره به گزارش بنیاد مسکن شهرستان فومن مبنی بر صدور مجوز ۸۷ واحد بوم‌ گردی گفت: با توجه به این که ۷۰ درصد از روستاهای فومن در حوزه منابع طبیعی قرار گرفته اند، برای توسعه واحد‌های بوم ‌گردی که سبب اشتغالزایی نیز می شود نهایت همکاری با متقاضیان صورت پذیرد.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان فومن در حوزه تولید و اشتغال گفت: همواره یکی از نکات منفی این بوده است که تضمینی برای عرضه و فروش بنگاه‌ های تولیدی وجود ندارد، اما ایجاد شرکت های پشتیبان به عنوان واسط تولید کننده و بازار علاوه بر افزایش کیفیت محصولات تولیدی می‌تواند راهگشای این مشکل باشد و ضمن این که اشتغال لازم را نیز به وجود آورد.

وی همچنین بر ضرورت امکان سنجی و جانمایی صحیح مشاغل قبل از پرداخت تسهیلات تأکید کرد و گفت: اگر با برنامه مدون و تعریف شده در این حوزه حرکت کنیم، شاهد تضمین بازگشت سرمایه نیز خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.