به گزارش خبرنگار ایرنا، خداداد غریب پور روز یکشنبه در جلسه ای با حضور فرماندار رشت و جمعی از مسئولان در فرمانداری این شهرستان با بیان این مطلب افزود: کارخانه ایران پوپلین رشت سه سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعال شده و هیچ نوسازی برای این کارخانه انجام نگرفته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی 2 سال اخیر با شروع به کار فعالیت مدیرعامل جدید در کارخانه اظهار داشت: در این مدت تصفیه خانه فاضلاب این کارخانه راه اندازی شده و تعداد دستگاه های فعال آن نیز از 30 به یکصد و 10 دستگاه رسیده است.
غریب پور با بیان این که سال گذشته چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان منابع برای کارخانه ایران پوپلین پرداخت شد، تصریح کرد: 500 میلیون تومان بدهی پرسنل بازنشسته این کارخانه را نیز پرداخت کردیم.
مدیرعامل شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی کشور بیان داشت: تا زمانی که بانک ملی و گروه توسعه ملی سهامدار این مجموعه ها هستند، پاسخگو نیز بوده و این یک اصل است.
وی از شرکت های گاز، برق و تامین اجتماعی خواست برای پیشبرد کارها و برنامه ها برای کارخانه ایران پوپلین رشت همکاری های لازم را داشته باشند.
وی درباره وضعیت صنعت نساجی بیان داشت: این صنعت زمانی در کشور 270 هزار تن پنبه تولید می کرد که اکنون به 50 هزار تن رسیده؛ متاسفانه صنعت نساجی پس از انقلاب به دلیل واردات پارچه، منسوجات ، لباس و پوشاک آسیب دیده و یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج شدند.
غریب پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که حدود 20 هزار نفر در گروه توسعه ملی شاغل هستند، اضافه کرد: خوشبختانه در هیچ یک از صنایع بحران مالی نداریم و با همت همکاران در گروه توسعه و با حمایت بانک ملی توانسته ایم به تعهدات خود در کشور عمل کنیم.
وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و لزوم خروج بانک ها از بنگاهداری اظهار داشت: این قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 94 است که بر اساس آن خروج بانک ها از بنگاهداری الزامی شد که به نظرم کار خوبی است زیرا بخش خصوصی واقعی این بنگاه ها را اداره می کند.
کارخانه ایران پوپلین از کارخانه هایی است که در رشت در بخش صنعت نساجی فعال است و در زمان حاضر 283 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.