به گزارش خبرنگار ایرنا جشنواره قصه گویی کودک شامگاه پنجشنبه با حضور بیش از یک هزار شهروند و گردشگر در سالن آمفی تئاتر روباز طرح ساحلی سفیر امید آستارا برگزار شد و 10 نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان با موضوعات و عناوین مختلف به قصه گویی پرداختند.
صابر فرضی زاد مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا در این آئین گفت: زمانی که قصه‌ای شروع می شود، پیام و زبان آن از قلب و درون آدم‌ها بیرون می‌آید، به همین دلیل بر دل انسان‌ها می‌نشیند، چون قصه‌ها دربردارنده تجربیات زندگی انسان‌هاست و افراد می‌توانند با گوش فرا دادن به آن‌ها، مسیر زندگی خود را پیدا کنند.
اجرای چند قطعه موسیقی، میان پرده نمایش کمدی و تجلیل از افراد قصه گو از جمله بخش های این برنامه فرهنگی بود.

** مجموعه شعر دل نوا در آستارا رونمایی شد
به گزارش خبرنگار ایرنا یاشار زینعلی مقدم ناشر کتاب دل نوا شامگاه پنجشنبه در سالن اجتماعات شهرداری آستارا گفت: این کتاب سروده میترا میرداداشی شاعر 30 ساله آستارایی توسط انتشارات مکتوب در 156 صفحه به بهای 150 هزار ریال منتشر شده و شامل 126 قطعه شعر کلاسیک است.
شاپورتشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز اظهار داشت: اعتلای شعر و ادبیات، ارتقای فرهنگ و هنر است و انتشار مجموعه شعر شاعران آستارا، نویدبخش روزهای درخشان فرهنگ و هنر این شهرستان است.
وی افزود: تولید آثار مکتوب در آستارا افزایش یافته و به منظور ایجاد انگیزه در نویسندگان جوان، پیگیری مطالبات صنفی ایجاد کانون نویسندگان در این شهرستان ضروری است.
اکبر اکسیر مبدع شعر فرانو و از شاعران برجسته کشور هم گفت: حمایت از شاعران جوان کشور با هدف پدید آوردن آثار جدید ادبی ضروری است و خوشبختانه در شهرستان آستارا این امر را شاهد هستیم.
وی افزود: کتاب در شهرستان آستارا از جایگاه خاصی برخوردار است و همه ساله آثار زیادی از شاعران و نویسندگان آن چاپ می شود.
وی اضافه کرد: اهمیت به کتاب و کتابخوانی، موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه می شود و دستگاه های فرهنگی با خرید کتاب، از پدیدآورندگان آن حمایت کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سالانه به طور میانگین 10 کتاب در موضوعات مختلف در این شهرستان منتشر می شود.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.