داریوش ملک زاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع و در محدوده روستای بیجاربین آستارا و با ظرفیت اشتغالزایی 250 نفر آغاز شده است.
وی افزود: این طرح با آورده 50میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اختصاص اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ساخته می شود و با بهره برداری از آن بخش عمده ای از مشکلات اشتغال گلیم بافان آستارا برطرف خواهد شد.
ملک زاده با اشاره به شناخته شدن روستای عنبران آستارا به عنوان قطب گلیم بافی در گیلان اضافه کرد: 800 گلیم باف در خانه های این روستا فعالیت می کنند و سالانه بالغ بر چهار هزار متر مربع گلیم در این شهرستان تولید می شود که با بهره برداری از کارخانه یاد شده، تولید سالانه گلیم در آستارا به 10 هزار متر مربع خواهد رسید.
ملک زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدرسه تاریخی داریوش به محل نمایشگاه دائمی آثار صنایع دستی شهرستان آستارا تبدیل شده و هنرمندان فعال در حوزه های مختلف صنایع دستی می توانند آثار خود را با هدف فروش در آن مکان فرهنگی عرضه کنند.
وی افزود: نمایشگاه دائمی صنایع دستی آستارا از ساعت هشت تا 22 برای بازدید شهروندان و گردشگران دایر و در حال حاضر 500 اثر نظیر گلیم، جاجیم و معرق چوب و نیز اسناد تاریخی مربوط به این شهرستان در آن عرضه شده است.
مدرسه تاریخی داریوش آستارا در سال 1310 ساخته و بعدها در فهرست آثار ملی ثبت شده و قدیمی ترین کتابی که از آستارا در آن یادشده حدودالعالم به تالیف سال 372 هجری قمری است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری، یکی از 20 شهر گردشگر پذیر ایران است و حدود یک هزار هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در آن فعالیت می کنند.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.