فرماندار شفت بر لزوم تشکیل نخستین گروه مردم نهاد دانش‌آموزی برای حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شفت با اشاره به اینکه نقد مدیران دلسوز توسط دستگا‌‌ه‌های نظارتی و رسانه‌ها به مفهوم نادیده انگاشتن تلاش های نهادهای ذیربط نیست گفت: آمارها در طول دوسال گذشته نشان می دهد که شهرستان شفت در حوزه بهبود مدیریت پسماند روند روبه رشدی داشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند و اجرای صحیح آن باید یکی از مهمترین اولویت های کاری شهرداران و دهیاران و دستگاه‌های ذیربط باشد، افزود : آموزش ، اساس و مهمترین اصل در کارها است .

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در سال گذشته پیشنهاد تشکیل نخستین گروه مردم نهاد زیست‌محیطی با مشارکت دانش‌آموزان این شهرستان ارایه شد، افزود : اداره محیط زیست و آموزش و پرورش شهرستان شفت باید این موضوع را پیگیری و اجرایی کنند .

وی با بیان اینکه اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرهای شفت و احمدسرگوراب با وجود همه محدودیت ها و مشکلات ، باید انجام شود افزود : مصوبات کارگروه مدیریت پسماند همواره مستمر و لازم الاجرا است .

محسنی در بخش پایانی خود با اشاره به اینکه در سال گذشته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح در فصل برداشت برنج سبب کاهش آلودگی های ناشی از آتش‌زدن کاه و کلش در این شهرستان شد، افزود: جهاد کشاورزی، بخشداران، شورای های اسلامی و دهیاران آگاه سازی کشاورزان را در دستورکار قرار دهند تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.