هادی نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اختصاص این اعتبار، عملیات احداث بسیاری از پروژه های کتابخانه ها در شهرهای مختلف گیلان ادامه خواهد یافت و همچنین 2 کتابخانه عمومی در سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد : پروژه های یادشده در روستای اردجان رضوانشهر و نیز کتابخانه بزرگ مسکن مهر رشت از مهمترین اقدامات انجام گرفته در سال جاری است که با اختصاص بموقع اعتبارات این کتابخانه ها بزودی در اختیار مردم این مناطق قرار می گیرند.
نوری یکی از اهداف مهم کتابخانه های گیلان را ایجاد جاذبه برای کتابخوانی عنوان کرد و گفت: کتابداران برای ایجاد اشتیاق در علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و حضور اقشار مختلف در کتابخانه ها ، برنامه های خلاقانه بسیاری را در دست اجرا دارند.
وی کتابخانه های عمومی را بستر مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی متنوع عنوان و با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی در کتابخانه های عمومی از برگزاری محافل کتابخوانی، کارگاه های مختلف آموزشی و نشست های کتابخوانی به عنوان فعالیت های جنبی مهم این مجموعه یاد کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: فرهنگ همواره جایگاهی برجسته در میان جوامع مترقی داشته و عامل شناسایی یک جامعه پویا هنجارها و ارزش های آن جامعه است؛ از این رو سلسله نشست های کتاب خوان با هدف رسیدن به این هدف بصورت مداوم برگزار می شود.
وی تاکید کرد: دانایی ناشی از کتاب، سرمایه فرهنگی است و بدون سرمایه گذاری فرهنگی، هیچ ارتقاءای در جامعه ایجاد نمی شود.
107 باب کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل با حدود 60 هزار عضو در گیلان فعال است.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.