مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز سه شنبه درباره برگزاری این رقابت ها به خبرنگار ایرنا، گفت: خواهران شرکت کننده در این دوره رقابت های قرآن کریم امروز سه شنبه و برادران نیز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با هم به رقابت می پردازند.
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده افزود: در مجموع در دو بخش خواهران و برادارن 200 نفر در 11 رشته قرآنی از جمله تفسیر قرآن کریم، حفظ 10 ، 20، پنج، حفظ قرآن کریم، قرائت و ترتیل، دعاخوانی قرآن کریم، همسرایی دو یا چند زبانه با هم رقابت می کنند.
وی اظهار داشت: شرکت کنندگان این دوره از رقابت ها از برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقه های قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان گیلان هستند که از 15 تا 26 اردیبهشت ماه امسال در 16 رشته با هم رقابت کردند.
وی با بیان این که برگزیدگان مرحله استانی مسابقه های قرآن کریم اوقاف به مرحله کشوری راه می یابند، خاطر نشان کرد: 20 نفر دارای بالاترین امتیاز به رقابت های کشوری این مسابقه ها اعزام می شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: 10 داور از گیلان و 6 داور غیربومی چهل و یکمین دوره مسابقه های قرآن کریم را داوری می کنند.
وی برگزاری مسابقه های قرآن کریم را یکی از راه های آشنایی با این کتاب آسمانی عنوان و تصریح کرد: قرآن کریم تابلوی روشن دستورات خدا برای رسیدن به تعالی همه جانبه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که نشاط واقعی و حقیقی در سایه سار قرآن کریم اتفاق می افتد، خاطر نشان کرد: قرآن کریم انسان را از حالت ایستایی بیرون می آورد که نشان از عظمت این کتاب آسمانی است.
وی اضافه کرد: عزت، عظمت، اقتدار، بزرگی، صلابت، مهربانی و صمیمت ، خدمتگزاری به مردم و رفع آسیب های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در سایه سار قرآن و ولایت است.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.