مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای تأمین منابع آبی 14 سد در استان گیلان در حال احداث است.

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی گفت: گیلان تنها استانی در کشور است که ساخت 14 سد را در مناطق مختلف خود در حال اجرا دارد که از میان این‌ طرح‌ها 4 مورد مربوط به سدهای بزرگ بتنی و 10 مورد سدهای لاستیکی است.

وی اعلام داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان امسال با یک حرکت جهادی،‌ ظرفیت آب‌بندان‌های این استان را از حدود 120 تا 150 میلیون مترمکعب به حدود 450 میلیون متر مکعب دیگر افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان افزایش ظرفیت آب‌بندان‌ها در استان را یکی از راهبردهای اصلی این شرکت اعلام کرد و افزود:‌ مساحت تقریبی آب‌بندان‌های گیلان به حدود 8 هزار و 800 متر می‌رسد که با اجرای یک برنامه موفق،‌ افزایش ظرفیت آن‌ها را تحقق بخشیدیم.

لطفی اجرای پروژه‌های سد لاستیکی را نیز یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان دانست و در مورد آن ابراز داشت:‌ هم‌اکنون اجرای 11 سد لاستیکی در مناطق جلگه‌‌ای در حال اجرایی شدن است که پیش‌بینی می‌شود 7 عدد آن تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

وی بازچرخانی آب را از دیگر راهبردهای اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اعلام کرد و‌ افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مسائلی که امسال در موفقیت این شرکت در امر مدیریت منابع آبی استان دخیل بوده طرح بازچرخانی آب از کانال‌ها‌ بود.

لطفی به اجرای طرح‌های زودبازده و کوتاه مدت توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ در سال 97 و با یک کار انقلابی،‌ 130 پروژه زودبازده در سطح استان گیلان اجرایی شد که بر این اساس نزدیک به هزار و 100 کیلومتر از انهار درجه یک و دو و کانال‌ها لایروبی شدند.

وی هدف اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان را مدیریت بهینه مصرف و ارتقای امکانات و زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد:‌ سال‌های آینده با اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های سدسازی وضعیت استان گیلان از لحاظ تأمین منابع آبی و مصرف بهینه ارتقاء چشمگیری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.