بهرام پورضرب روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان گوشت فاسد در تیرماه امسال با 336 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی کشف و ضبط شد.
وی افزود: شبکه دامپزشکی آستارا در طول سال علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.
وی فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی را ممنوع اعلام و تصریح کرد: عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، بیماری های مسری از قبیل آنفلوانزا و عفونت های دستگاه گوارشی را شایع می کند.
49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی در آستارا فعال است.

** 336 راس بز از فرانسه برای اصلاح نژاد وارد کشور شد
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: برای دومین بار در سال جاری 336 راس بز از فرانسه با هدف اصلاح نژاد دام داخلی و افزایش بهره وری محصولات پروتئینی نظیر شیر و گوشت، از مرز زمینی آستارا به ایران انتقال یافت.
بهرام پورضرب روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: بزها از نژاد سانن و با قابلیت افزایش شیر، چندقلوزایی و پرورش در محیط های بسته هستند و امروز با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا و رعایت شرایط قرنطینه، وارد و به مرکز اصلاح نژاد دام شهرستان فیروز کوه حمل شدند.
وی بیان کرد: برخی نژادهای دام سبک و سنگین کشورهای پیشرو، از نظر زاد و ولد و ضریب تبدیل خوراک به شیر و گوشت، چند برابر دام های داخلی کارایی و بهره وری دارند و واردات آنها، به عنوان کالای سرمایه ای با اقتصاد مقاومتی همسو است.

** واکسیناسیون بیماری پوستی دام سنگین در آستارا آغاز شد
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا با اعلام آغاز واکسیناسیون هشت هزار دام سنگین علیه بیماری پوستی ویروسی لمپی اسکین در این شهرستان، همکاری دامداران را در این راستا خواستار شد.
بهرام پورضرب گفت: واکسیناسیون دام در 60 روستای تحت پوشش شبکه دامپزشکی اجرا می شود و تا پایان تابستان، هشت هزار راس گاو و گوساله توسط پنج مامور شبکه دامپزشکی، واکسینه خواهند شد.
وی با بیان اینکه بیماری لمپی اسکین باعث لاغری مفرط، کاهش موقت شیردهی، از بین رفتن باروری، سقط جنین و صدمه های دائمی به پوست دام می شود، اظهار کرد: حشره های گزنده به ویژه پشه در انتقال این بیماری نقش مهمی دارند و تب، تاول، زخم های پوستی و ترشحات بینی و چشم از علائم آن است.
پورضرب از دامداران خواست در صورت مشاهده علایم این بیماری، مراتب را با شماره تلفن 1512 به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.
دامداران شهرستان آستارا 18 هزار راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به طور سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.