استاندار گیلان گفت: کسی حق ندارد رسانه‌ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در این دیدار که عصر امروز در محل دفتر استاندار برگزار شد، امتناع مسئولان  از انتشار آزاد اطلاعات غیرمحرمانه را مذموم دانست و تصریح کرد: رسانه آزاد است و‌ گردش آزاد اطلاعات و‌ اخبار عملکرد دولت امری لازم است.

وی اضافه کرد: گرچه برخی اوقات شاهد انتشار اخبار غیرحرفه‌ای هستیم اما فعالیت اصحاب رسانه اثربخشی مطلوبی بر جامعه دارد و ابعاد مثبت انتشار اخبار حرفه‌ای و‌ شفاف‌سازی بر جامعه قابل تامل و حائز اهمیت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه فضای رسانه‌ای استان مطلوب است و فعالان رسانه با هدف همراهی و همکاری با مسئولان، صرفا دغدغه‌مندی خود را بروز می‌دهند، تصریح کرد: معتقدم ضمن ضرورت بروز انتقاد سازنده از سوی رسانه‌ها، باید راهکارهای منطقی نیز ارائه کرد.

سالاری ادامه داد: بر این باورم بسیاری از مشکلات کشور و استان ساختاری است و عملکرد رسانه‌ها می‌تواند توان و خروجی عملکرد مسئولان را ارتقاء دهد و‌ به اصلاح امور بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه انتقاد و همراهی رسانه کمک‌کننده است و چشم نظارتی مردم محسوب می‌شود، بیان کرد: مادامی که رسانه مستقل بماند، رویکرد حرفه‌ای داشته باشد و از دخالت حاکمیت در امان بماند، یکی از مهم ترین ابزار امر به معروف و‌ نهی از منکر قلمداد می شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: این تصور که امر به معروف و‌ نهی از منکر مختص حکومت نسبت به مردم است و مردم حق نظارتی ندارند ناصحیح است. ما وظیفه خود در قبال ایجاد فضای نظارتی مردم بر دولت از طریق مطبوعات را انجام می‌دهیم.

وی بر ضرورت توجه به انجمن‌ها و گروه‌های غیردولتی تاکید و خاطرنشان کرد: هرچه شناخت و اعتقاد بهتری نسبت به مشارکت مردم در امور پیدا کنیم، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکریم رسانه‌ها و مطبوعات زمانی قابل ادعاست که هیچ شخص یا رسانه‌ای به دلیل انتقاد در مضیقه قرار نگیرد، تصریح کرد: کسی حق ندارد رسانه‌ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند. از انتقاد استقبال می‌کنم و امیدوارم آزادی عمل رسانه‌ها روز به روز بیش‌تر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.