گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست مصطفی سالاری عصر شنبه در دیدار اعضاء هیات مدیره خانه مطبوعات استان با بیان این مطلب افزود: امتناع مسئولان از انتشار آزاد اطلاعات غیرمحرمانه ، مذموم است زیرا رسانه آزاد است و‌ گردش آزاد اطلاعات و‌ اخبار عملکرد دولت امری لازم است.
وی اضافه کرد: گرچه برخی اوقات شاهد انتشار اخبار غیرحرفه ای هستیم اما فعالیت اصحاب رسانه اثربخشی مطلوبی بر جامعه دارد و ابعاد مثبت انتشار اخبار حرفه ای و‌ شفاف سازی بر جامعه قابل تامل و حائز اهمیت است.
استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه فضای رسانه ای استان مطلوب است و فعالان رسانه با هدف همراهی و همکاری با مسئولان، صرفا دغدغه مندی خود را بروز می دهند، تصریح کرد: بر این باورم بسیاری از مشکلات کشور و استان ساختاری است و عملکرد رسانه ها می تواند توان و خروجی عملکرد مسئولان را ارتقاء دهد و‌ به اصلاح امور بیانجامد.
وی با اشاره به اینکه انتقاد و همراهی رسانه کمک کننده است و چشم نظارتی مردم محسوب می گردد، بیان داشت: مادامی که رسانه مستقل بماند، رویکرد حرفه ای داشته باشد و از دخالت حاکمیت در امان بماند؛ یکی از مهم ترین ابزارهای امر به معروف و‌ نهی از منکر قلمداد می شود.
سالاری گفت: این تصور که امر به معروف و‌ نهی از منکر مختص حکومت نسبت به مردم است و مردم حق نظارتی ندارند، ناصحیح است؛ ما وظیفه خود در قبال ایجاد فضای نظارتی مردم بر دولت از طریق مطبوعات را انجام می دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه به انجمن ها و گروه های غیردولتی تاکید و خاطرنشان کرد: هرچه شناخت و اعتقاد بهتری نسبت به مشارکت مردم در امور پیدا کنیم، نتایج بهتری حاصل می شود.
وی با بیان اینکه تکریم رسانه ها و مطبوعات زمانی قابل ادعاست که هیچ شخص یا رسانه ای به دلیل انتقاد در مضیقه قرار نگیرد، گفت: کسی حق ندارد رسانه ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند؛ از انتقاد استقبال می کنم و امیدوارم آزادی عمل رسانه ها روز به روز بیش‌تر شود.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.