رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت از برگزاری جشنواره شبهای شکوه گیلانیان در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت به برگزاری جشنواره شبهای شکوه گیلانیان در جزیره کیش اشاره کرد و گفت:این جشنواره روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه ( دهم تا سیزدهم مرداد ماه جاری ) از ساعت ۲۰ الی ۲۴ در تالار شهر منطقه آزاد کیش در حال برگزاری است.

دبیر جشنواره شبهای شکوه گیلانیان با بیان این مطلب که شهرستان رشت به عنوان مرکز و نگین استان گیلان است، افزود: این شهرستان از ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی صنایع دستی و خوراک برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت از قدمت بالا و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است، افزود: شهرستان رشت به عنوان مرکز استان گیلان هر ساله در ایام مختلف سال پذیرای میلیونی گردشگران است که عمده این مسافران از روستاهای شهرستان رشت و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن می کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار مناسبی است، تصریح کرد: شهرستان رشت نیازمند توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال و تقویت درآمدهای مردمی از این صنعت است.

وی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت اقدامات بسیار مناسبی در جهت رونق صنایع دستی انجام داده است، افزود: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی ها و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و تنوع خوراکی آن جهت ارائه و تشویق به حضور گردشگران در جای جای این شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه اجرای شعر و موسقی، آیین های بازی های سنتی و نمایشگاه عکس و صنایع دستی در چارچوب قوانین کشور برگزار می گردد، اعلام کرد: این برنامه با همکاری شورای اسلامی شهر رشت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و حمایتهای فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.