مهدی بهروزی روز شنبه به ایرنا گفت: این مقدار فرآورده، از ابتدای سالجاری و در جریان بازرسی های بهداشتی شبکه دامپزشکی و بازرسی های مشترک از جمله مرکز بهداشت جمع آوری و معدوم سازی شده است.
وی افزود: بازرسی های بهداشتی شبکه دامپزشکی به صورت دوره ای و سرزده از مراکز عرضه و طبخ مواد پروتئینی به صورت جدی انجام می گیرد .
بهروزی با بیان اینکه اخیرا در یکی از قصابی های شهرستان 95 کیلوگرم گوشت گاو که به صورت غیرمجاز کشتار شده بود، کشف شد؛ گفت: باتوجه به فساد گوشت و انجام کشتار قاچاق، پرونده تهدید علیه بهداشت عمومی برای فرد خاطی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا به مصرف کنندگان مواد خام دامی توصیه کرد هنگام خرید مرغ بسته بندی شده حتما به تاریخ تولید و کد رهگیری مندرج در آن و هنگام خرید گوشت قرمز نسبت به برچسب و مهر دامپزشکی بر روی لاشه، تاریخ تولید و انقضا محصولات پروتئینی بسته بندی شده توجه کنند.
بهروزی سامانه 1512 شبکه دامپزشکی را آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلف فروشندگان یا عدم رعایت موارد بهداشتی معرفی کرد.
صومعه سرا با حدود 564 کیلومتر مربع وسعت و سه بخش مرکزی ، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع و جمعیت دامی شهرستان بالغ بر 32 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 800 دام سبک است.
7292 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.