محسن آهنی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها به علت تاخیر در پرداخت حق بیمه یا ارائه فهرست بیمه شدگان، توسط اداره تامین اجتماعی مشمول جریمه شده بودند و حمایت از اینگونه اصناف، انگیزه فعالیت اقتصادی را در آنها افزایش می دهد.
وی بیان کرد: امسال 62 متقاضی تسهیلات اشتغال در سامانه کارا وزارت صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کرده اند و تاکنون 13 نفر آنها برای دریافت حدود 40 میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و با جذب این تسهیلات و توسعه کار آنها، برای 40 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
آهنی ادامه داد: پرونده 32 متقاضی دیگر تسهیلات نیز در کارگروه استانی در حال رسیدگی است و بعد از تصویب و تایید نهایی، به معرفی آنها به بانک ها برای دریافت تسهیلات اقدام خواهد شد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: سامانه کارا فرصت خوبی برای اشتغال، تولید و رفع بیکاری فراهم کرده اما برخی از مشاغل پایدار و رایج در جامعه نظیر ماشین شویی و آرایشگری در آن تعریف نشده است و در صورت افزودن این گونه مشاغل، امکان بهره مندی صنوف بیشتر از وام فراهم خواهد شد.
آهنی افزود: بازرسان ما نوسانات قیمت ها و روند داد و ستد در بازار را بررسی و رصد می کنند و علاوه بر حمایت از بازاریان، با موارد معدود تخلف برخورد می شود و صاحبان رسانه و افراد تاثیرگذار در افکار عمومی، به خصوص در شهرستان مرزی آستارا باید با همراهی و القای امید، از التهاب آفرینی اجتناب کنند.
او ادامه داد: میزان بازرسی ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت از بازار این شهرستان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 53 درصد و تعداد پرونده های تشکیل شده 45 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در مدت یاد شده پنج هزار و 344 بار از اصناف، بازرسی و 206 گشت مستقل و 61 گشت مشترک با ماموران ادارات فرمانداری، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف اجرا شده است.
آهنی گفت: نتیجه بازرسی ها و گشت ها تشکیل 201 پرونده تخلف صنفی، 11 پرونده قاچاق کالا، کشف 880 قلم لوازم بهداشتی و آرایشی خارجی، 110 پاکت سیگار خارجی، 195 بسته تنقلاب و 40 بطری آب میوه غیرمجاز بوده و پرونده های تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال 2 هزار و 210 بار از نانوایی ها بازرسی شده و بعد از نمونه برداری و احراز تخلفات بهداشتی، کم فروشی و افزودن جوش شیرین، 30 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی در خصوص روش تشخیص کالاهای خارجی غیرمجاز، گفت: نبود بارنامه و مجوز گمرک برای کالاهای خارجی، موید قاچاق بودن آنهاست و به منظور تامین امنیت اجتماعی و بهداشتی، با خرید و فروش این قبیل کالاهای غیرمجاز مقابله می شود.
شهرستان مرزی ببندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از حدود پنج هزار واحد صنفی فعال، یک هزار و 500 واحد در بازار ساحلی و گردشگرپذیر آن دایر است.
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.