به گزارش خبرنگار ایرنا صادق نجفی یکشنبه شب در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان گیلان با بیان این مطلب افزود: سال گذشته در مقطعی 10 میلیارد دلار ثبت سفارش داشتیم و اکنون به 21 میلیارد دلار رسیده و لازم است ثبت سفارش ها بررسی و چنانچه واحد تولیدی برای مواد اولیه مشکل داشته باشد، به سرعت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
وی ادامه داد: تاکنون به حدود هفت هزار واحد تولیدی ارز دولتی پرداخت شده چراکه قابل قبول نیست واحدهای تولیدی ما برای مشکلی کوچک، تعطیل باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط حساسی بسر می بریم، اظهار داشت: 2 راه داریم؛ یکی راه برنامه ریزی شده دشمنان برای ایجاد هرج و مرج در کشور و دیگری ایستادگی مقابل دشمنان مانند دوران پرافتخار دفاع مقدس تا از بحران ها گذر کنیم.
وی با یادآوری وجود کمتر از یک هزار واحد صنعتی در کشور پیش از انقلاب گفت: امروز بیش از سه هزار واحد تولیدی فعال هستند که این حرکت، کارآفرینی و مردمی شدن اقتصاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده ضمن اینکه از 84 هزار واحد صنعتی کشور، 92 درصد صنایع کوچک و متوسط است که نیمی از آنها در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
نجفی با تصریح اینکه امروز باید برای صنایع و صاحبان اقتصادی امیدآفرینی کنیم، گفت: گیلان بدلیل موقعیت و ظرفیت هایی همچون بنادر آستارا و انزلی، همسایگی با کشورهای حاشیه خزر و جوانان نخبه این سرزمین، می تواند بخشی از مشکلات کشور را برطرف کند.
وی حمایت از صنایع دانش بنیان را از رویکردهای وزارت صنعت،معدن و تجارت عنوان و اضافه کرد: باید شرایطی مهیا کنیم و تخفیف ها و مشوق هایی بویژه برای جوانان در نظر گرفته شود تا کشور توسعه یابد.
نجفی با اشاره به در نظر گرفته شدن یک هزار و 300 میلیارد تومان به عنوان مشوق های صادراتی افزود: 14 درصد ورودی صندوق توسعه ملی، برای نوسازی و بازسازی به صنایع کوچک داده می شود و در این راستا، 12 هزار میلیارد تومان در حال پرداخت به روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برپایی بزرگترین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در 21 مردادماه جاری در مصلی تهران خبر داد و گفت: حضور در این نمایشگاه رایگان است و واحدهای تولیدی می توانند شرکت کنند.

** دولت تدبیر خود را به منصه ظهور بگذارد
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه بایستی از تصمیمات احساسی پرهیز شود، گفت: برای رفع مشکلات، دولت تدبیر خود را به منصه ظهور بگذارد.
آرمان خالقی افزود: سال ها مشکلات بیان شده و مسئولان به خوبی به آنها واقف هستند و در صورت نیاز، از موارد موفق کشورهای دیگر الگوبرداری شود.
وی با اشاره به اثرگذاری بخش های دولتی، خصوصی و تعاون در اقتصاد ملی گفت: باید سهم هریک مشخص شده و در تصمیم های اقتصادی کشور حضور داشته باشند.
خالقی به قطعی برق واحدهای صنعتی نیز اشاره و اضافه کرد: طبق قانون، اگر برق واحد صنعتی بدون اطلاع قبلی قطع شود و از این طریق ضرری متوجه آن باشد، بایستی خسارت آن زیان داده شود.
در پایان این مراسم از تولیدکنندگان برتر استان تجلیل شد.
همچنین بزرگ‌ترین واحد تولید کولر اسپلیت کشور با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارخانه ایران رادیاتور واقع در شهر صنعتی رشت افتتاح شد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از بخش های مختلف این کارخانه نیز بازدید کرد.
افزون بر 2 هزار و 680 واحد صنعتی در استان گیلان فعال است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.