رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی از مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی غافل هستند و به اعتبارات دولتی چشم دوخته اند.

به گزارش ایلنا از آستارا، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: تکمیل برخی طرح های عمرانی استان نیازمند اعتبار زیاد است و دستگاه‌های اجرایی به این منظور زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنند.

محمدی افزود: متاسفانه دستگاه های اجرایی از مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی غافل هستند و به اعتبارات دولتی چشم دوخته اند.

وی بیان کرد: بخش خصوصی در تکمیل، نگهداری و حفاظت طرح‌ها اهتمام می ورزد و اجرای طرح‌های مهمی نظیر فاضلاب شهر آستارا که به کل اعتبارات استان نیازمند است باید از توان فعالان بخش خصوصی استفاده شود.

وی اظهار کرد: هشت درصد بودجه عمرانی کشور به استان گیلان اختصاص داده می‌شود و اعتبارات دولتی بر اساس توجیه فنی و تخصصی، رعایت موازین قانونی، برخورداری از امکانات و اولویت یافتن از سوی دستگاه‌های اجرایی به طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

محمدی ادامه داد: سال گذشته کل بودجه اختصاص یافته برای شهرستان آستارا ۱۹۰ میلیارد ریال بود و نسبت به  سال ۹۵ بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: آستارا در حوزه‌های مرزی، گردشگری و فرهنگی از امتیاز بالایی برخوردار است و به اعتبارات عمرانی این شهرستان، فراتر از شاخص‌های محرومیت و جمعیت توجه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: برخی روستاهای کوهپایه آستارا از آب و گاز برخوردار نیستند و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل طرح‌های مربوط به اعتبارات را ملی کنند.

محمدی بیان کرد:  استکبار جهانی فشار اقتصادی خود را با وضع تحریم بر کشور ما افزایش داده است و مسئولان باید امور اجرایی را با برنامه‌ریزی درست تعامل و وحدت به پیش ببرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.