گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاورزی گیلان به ایرنا حاکیست جلال‌الدین محمد شکریه در مراسم افتتاح این نمایشگاه مراسم که به همت اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان شهرستان رشت و با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی به مدت 10 روز گشایش یافته، افزود: در نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی که باحضور تولیدکنندگان و صاحبان برند زیرمجموعه اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان
رشت به‌صورت تخصصی برگزار شده، صرفا از ظرفیت‌های تولیدی شهرستان در این نمایشگاه استفاده شده و این نشان دهنده پتانسیل و توانمندی رشت و حتی گیلان در زمینه تولید و صنعت مبلمان است.
وی با اشاره به‌اینکه صنعت تولید مبلمان و صنایع چوبی در گیلان نقش موثری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارد، به محدودیت فضای نمایشگاهی در منطقه آزاد انزلی برای واحدهای تولیدی مبلمان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه چنین نمایشگاه‌هایی نیازمند فضایی بسیار بزرگ است، گفت: برای نخستین بار اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان رشت ورود کرد تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واحدهای تولیدی خود را در معرض نمایش بگذارد و در این رابطه سازمان منطقه آزاد انزلی و شرکت نمایشگاهی با حمایت جدی از این بخش توانستند پتانسیل درون استانی را به خوبی به معرض نمایش بگذارند.
وی ادامه داد: در گذشته نمایشگاه‌های تخصصی مبلمان که در گیلان برگزار می‌شده، افراد فاقد هویت در این رشته وارد نمایشگاه‌ها می‌شدند که در صورت بروز هرگونه مشکل و یا نارضایتی مردم هیچ‌گونه ترتیب اثری در زمینه مطالبات خریداران داده نمی‌شد اما با تلاش امیرمستوفیان رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان که این نمایشگاه‌ها با حضور واحدهای تولیدی و صاحبان برند که آن هم به‌دلیل محدودیت نتوانستیم از خیلی از واحدها برای حضور در این نمایشگاه دعوت کنیم،‌ توانسته ظرفیت‌های تولیدی و صنفی استان را در این نمایشگاه دور هم جمع کند.
شکریه اضافه کرد: مردم نیز می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که هم تولید باکیفیت خواهند خرید و هم اتحادیه و هم اتاق اصناف ضمانت اجرایی محصولات را برعهده دارد و هرگونه شکایت قابل پیگیری خواهد بود بنابراین در چنین نمایشگاه‌هایی که دارای پشتوانه اتحادیه و اتاق اصناف است، حقوق مصرف‌کننده تحقق می یابد.
رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با تاکید بر اینکه این نمایشگاه کاملا بومی بوده و این مهم موجب می‌شود تا سرمایه در داخل استان در گردش قرار گیرد، به توانمندی صادراتی صنعت مبلمان در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا تولیدکنندگان داخلی ما بتوانند فضایی را برای خود فراهم کنند تا ضمن حضور در بازارهای خارج از استان، حتی در زمینه صادرات به کشورهای همجوار نیز برنامه‌ریزی کنند.
به گفته شکریه، اشتغال پایدار و متوازن به واسطه اینکه واحدهای ما در شهرستان رشت که دارای شاخص دوگانه صنفی و صنعتی هستند و از سویی دارای تولیدات باکیفیت و تنوع و نیز از نیروی انسانی باتجربه و کارآمد برخوردارند، نقش موثری در اقتصاد و تولید داخل دارد.

** صنعت مبلمان فضای اقتصاد استان را رونق خواهد داد
مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی هم در این مراسم با قدردانی از حضور تولیدکنندگان داخل استان در نمایشگاه صنعت مبلمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه صنعت مبلمان یکی از صنایع پراشتغال و دارای چرخش‌ مالی و اقتصادی است، به رونق دادن این صنعت به اقتصاد استان اشاره کرد.
اسماعیل شجاعی گفت: باتوجه به اینکه حمایت از تولید داخل یک اصل به‌شمار می‌آید، شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری نیز با همین محور تلاش کرده تا در فضایی به مساحت چهار هزار مترمربع حدود 38 واحد تولیدی و فروشگاهی مبلمان شهرستان رشت را دور یکدیگر جمع کند تا توانایی و خلاقیت این واحدها مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و حتی فرصتی برای ارزیابی از توانایی‌ها‌ و پتانسیل‌های یکدیگر باشد.
وی شناخت مردم از تولیدات داخل استان و توانایی آنان را ضروری دانست و از ایجاد رقابت یکسان برای غرفه‌داران و فراهم شدن بهترین انتخاب برای مردم از محل برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها یاد کرد و افزود: در این‌گونه نمایشگاه‌ها چون صنایع وابسته به مبلمان بسیار گسترده است، برای آنان نیز فرصتی ایجاد می‌شود تا یکدیگر را پیدا کرده و فرصت ارتقاء و توسعه در این بخش فراهم شود.
مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی همچنین تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی نماد توسعه گیلان است و برای ارتقای تولید، صنعت، خدمات و همه بخش‌های اقتصادی استان با جدیت تلاش می‌کند.

**شهرستان رشت دارای پتانسیل قوی در تولید مبلمان منطقه است
رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان شهرستان رشت هم از حضور نایب رییس اول اتاق اصناف ایران و همکاری مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری و حضور واحدهای توانمند عضو این اتحادیه در نخستین نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی منطقه آزاد انزلی قدردانی و بیان کرد: این نمایشگاه در راستای حمایت از تولید کالاهای بومی و داخلی با مسوولیت اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان شهرستان رشت و اعضای دارای پروانه کسب این اتحادیه برگزار شده است.
علی امیرمستوفیان این نمایشگاه را که برای نخستین بار در مرکز استان توسط اتحادیه برگزار شده، فرصت مغتنمی خواند تا مردم از نزدیک با توانایی‌ها، کیفیت و تنوع محصولات داخل استان آشنا شوند و مقایسه‌ای با کالاهای وارد شده به استان داشته باشند.
وی به برپایی نمایشگاه‌های مبلمان در داخل استان که اتحادیه در آن نقش نداشته است، اشاره کرد و افزود: در این دست از نمایشگاه‌ها به دلیل اینکه برخی افراد اصلا تولیدکننده و یا صاحب برند نیستند و در نمایشگاه‌های استان حضور می‌یابند، هیچ‌گونه تعهد و ضمانت‌نامه‌ای در قبال مصرف‌کنندگان ندارند و همواره پس از نمایشگاه‌ها ، شاهد تعداد کثیری از پرونده‌های شکایات مردمی به سوی اتحادیه و اتاق اصناف هستیم.
به گفته امیرمستوفیان، در چنین نمایشگاهی ضمن اینکه ضمانت لازم برای خدمات پس از فروش وجود دارد از سوی دیگر واحدهای تولیدی و صاحبان برندی در نمایشگاه‌های ما حضور می‌یابند که دارای پشتوانه حضور چندین دهه در بازار رشت هستند.
رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان رشت با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی و صنعتی در این نمایشگاه آخرین دستاورد صنایع مبلمان و چوبی را در معرض نمایش گذاشته اند، به توانایی رقابت واحدهای تولیدی شهرستان به لحاظ تنوع و کیفیت با مشابه خارجی اشاره و عنوان کرد: گیلان بویژه رشت از قطب‌های مهم تولید مبلمان در کشور است و اکنون اعضای دارای پروانه کسب این اتحادیه که در این نمایشگاه حضور دارند، دارای پتانسیل قوی در تولید و عرضه آن به خارج از استان و حتی دارای توانمندی صادرات به کشورهای همجوار نیز هستند.
نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی منطقه آزاد انزلی که با حضور 38 واحد صنفی و صنعتی مبلمان و صنایع چوبی برپا شده، تا 5 مردادماه از ساعت 17 تا 23 در مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی برپاست.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.