به گزارش خبرنگار ایرنا کیوان ساکت روز شنبه در نشست خبری به منظور افتتاح بنیاد وزیری در رشت گفت: عملکرد سه ساله اخیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر، عملکردی ناثواب بوده و نباید اجازه داد این جشنواره به سمت محفلی شدن و لابی گری رفته و نارضایتی هنرمندان را برانگیزد.
این آهنگساز و مدرس دانشگاه با انتقاد از روند برگزاری جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: هنرمندان بسیاری به جشنواره موسیقی فجر نمی روند چرا که از اعتبار می‌افتند و متاسفانه منافع مالی، مادی و معنوی این جشنواره به سمت محفلی شدن هدایت می شد .
وی اظهار کرد: دبیری این جشنواره باید به افرادی سپرده شود که مورد وثوق هنرمندان باشند و حقی از آنها ضایع نشود؛ در همین راستا 2 نفر از آهنگسازان مطرح کشور انتخاب شده اند که با نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از آنان به عنوان دبیر جشنواره موسیقی فجر معرفی می شوند.
دبیر بنیاد وزیری با بیان اینکه هیچ چیز جز هنر واقعی نمی تواند انسان امروز را از آشفتگی و بحران هویت نجات دهد، افزود: زیبایی ، عشق و صلح هنر واقعی را می سازند و امروز بیش از هر زمان دیگری بدان محتاج هستیم.
ساکت موسیقی ملی ایران را مرهون تلاش ها و خدمات بسیاری از سوی علینقی خان وزیری - موسس نخستین مدرسه موسیقی کشور که استادانی چون ابوالحسن صبا ، روح الله خالقی، موسی معروفی ، سپنتا و ... را پرورش داد - دانست که امروز باید این تلاش ها واکاوی و ادامه یابد.
وی با یادآوری اینکه دومین مدرسه موسیقی کشور به دستور استاد وزیری توسط استاد ابوالحسن صبا در رشت ایجاد شد، افزود: گیلان همیشه دارای ظرفیت های فرهنگی بسیاری بوده و امروز نیز به همین سبب بنیاد وزیری برای فعالیت در شاخه های متعدد هنری از جمله موسیقی و تئاتر، فعالیتش را دراین استان آغاز می کند.
کیوان ساکت زاده مشهد و از پیشکسوتان عرصه موسیقی ملی کشور است؛ او از جمله موسقیدانانی است که علاوه بر ساخت آثار موسیقایی، در حوزه نشر و پژوهش نیز فعالیت گسترده ای دارد و همواره به دنبال ارائه ابعاد تازه تری از موسیقی ملی به مخاطب است.
1881
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.