به گزارش خبرنگار ایرنا؛ کیوان محمدی روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی در فرمانداری آستارا افزود: متاسفانه دستگاه های اجرایی از مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی غافل هستند و به اعتبارات دولتی چشم دوخته اند.
وی بیان کرد: بخش خصوصی در تکمیل، نگهداری و حفاظت طرح ها اهتمام می ورزد و در اجرای طرح های مهمی نظیر فاضلاب شهر آستارا که به کل اعتبار استان نیازمند است، باید از توان فعالان بخش خصوصی استفاده شود.
وی اظهار کرد: هشت درصد بودجه عمرانی کشور به استان گیلان اختصاص داده می شود و اعتبارات دولتی بر اساس توجیه فنی و تخصصی، رعایت موازین قانونی، برخورداری از امکانات و اولویت یافتن از سوی دستگاه اجرایی به طرح ها اختصاص می یابد.
محمدی ادامه داد: سال گذشته کل بودجه اختصاص یافته برای شهرستان آستارا 190 میلیارد ریال بود و نسبت به سال 95، بیش از 60 درصد افزایش یافته بود.
او گفت: آستارا در حوزه های مرزی، گردشگری و فرهنگی از امتیاز بالایی برخوردار است و به اعتبارات عمرانی این شهرستان، فراتر از شاخص های محرومیت و جمعیت توجه می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: برخی روستاهای کوهپایه ای آستارا از آب و گاز برخوردار نیستند و باید مدیران دستگاه های اجرایی برای تکمیل طرح های مربوطه، اعتبارات را ملی کنند.
محمدی بیان کرد: استکبار جهانی فشار اقتصادی خود را با وضع تحریم بر کشور ما افزایش داده است و مسئولان باید امور اجرایی را با برنامه ریزی درست، تعامل و وحدت به پیش ببرند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.