سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش سه تا هفت درجه‌ای دمای هوا، وزش باد، رعدوبرق و بارندگی از امشب تا اواسط هفته در گیلان خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت، سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان  با اشاره به وضعیت آب‌ و هوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی توده‌هوای بارش زا به منطقه و گذر جریانات ناپایدار از امروز تا اواسط هفته آینده در منطقه است.

محمد دادرس با اشاره به اینکه تا اواسط هفته ‌آینده روند کاهش دما در استان گیلان ادامه دارد افزود: از ساعات آینده شرایط برای افزایش ابر، مه‌آلود بودن هوا، وزش باد، بارش تگرگ، رگبار باران و رعدوبرق در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به کاهش دما سه تا هفت درجه‌ای در گیلان گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری، احتمال وقوع رگبارهای شدید موقتی در ارتفاعات و دامنه‌های مرکزی و شرقی گیلان از امشب تا شامگاه شنبه در منطقه پیش‌بینی می‌شود و در این ساعات بیشینه دما در نواحی جلگه‌ای بین ۲۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه احتمال آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و رانش زمین در روزهای آینده وجود دارد گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در مزارع برنج و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند و به گردشگران نیز توصیه می‌شود که از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در این مدت دریا مواج و برای انجام فعالیت‌های دریایی و شنا نامناسب است افزود: کشاورزان تمهیدات لازم را جهت به حداقل رساندن خسارت در شالیزارها به عمل آوردند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، سازمان آب و منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بندرها و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.