به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رضا پارسی پیش از شروع خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در سخنانی بمناسبت هفته بهزیستی افزود: مردم گیلان هماره خوشنامی خویش را در امور خیریه در تاریخ، با راه اندازی نخستین آسایشگاه سالمندان پیش از کهریزک تهران و احداث پرورشگاه مژدهی رشت در سال 1321 به ثبت رسانده اند و امروز نیز این حمایت ها ادامه دارد.
وی با بیان اینکه 37مرکز شبانه روزی در گیلان فعال است گفت: یک هزار و 400کودک بی سرپرست و چهار هزار و 500بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش در استان وجود دارد .
پارسی اضافه کرد: بهزیستی گیلان خدمات گسترده ای در استان دارد و نیازمند حمایت مردم و خیران است و این موضوع بدان معنا نیست که به ما پول بدهند بلکه مردم و خیران از طریق انجمن ها و در قالب موسسات کنار ما باشند.
وی ادامه داد: همچنین این اداره کل در حال اجرای طرحی با دادگستری گیلان در زمینه طلاق است که از طریق آن شش هزار پرونده طلاق برای مشاوره به این اداره کل ارجاع شده است.
پارسی با بیان اینکه مستمری مددجویان تحت پوشش از سال گذشته افزایش یافته و با کمک دکتر نوبخت 13 میلیارد ریال برای آسایشگاه سالمندان رشت هزینه شده ، گفت: اگر چه با وجود این افزایش باز هم مستمری ها ناچیز است، ولی باید توجه داشت فقر و معلولیت ارتباط تنگاتنگی دارند.
بیست و پنجم تیرماه ، روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.