به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پارسی روز چهارشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گیلان در رشت اظهار داشت: زنبورداری ، پرورش پرندگان و دامپروری از جمله طرح های اشتغالزای افراد تحت پوشش بهزیستی استان است که با افتتاح این طرح ها اشتغالزایی افزون بر 60 نفر فراهم می شود.
وی بیان داشت: علاوه بر افتتاح طرح های اشتغالزایی، 23 پروژه دیگر غیر از اشتغال از جمله افتتاح مراکز در هفته بهزیستی در استان گیلان انجام می شود.
وی در ادامه با تشریح فعالیت های مراکز اورژانش اجتماعی در گیلان افزود: در زمان حاضر 14 مرکز اورژانس اجتماعی در این استان فعال است که در نیمه دوم امسال پوشش این مراکز در گیلان به 100 درصد می رسد.
مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در مواردی از جمله اقدام به خودکشی، کودک آزاری، زنان و دختران در معرض آسیب جدی، همسر آزاری، معلول آزاری، زنان و کودکان بی خانمان خدمات رسانی می کند.
وی بیان داشت: مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و توانمندسازی آنان، دسترس قراردادن خدمات تخصصی سازمان بهزیستی به تمامی افراد جامعه و ارائه راهنمایی های لازم در زمینه فعالیت های سازمان بهزیستی از جمله اهداف فعالیت اورژانس اجتماعی است.
پارسی با بیان این که سال گذشته مداخله 555 مورد کودک آزاری و 303 مورد همسرآزاری از سوی این مراکز انجام گرفت ، اضافه کرد: مداخله 444 مورد اقدام به خودکشی نیز از دیگر فعالیت های انجام شده از سوی کارشناسان خبره این مراکز است که با مداخله به موقع مانع از خودکشی این تعداد شده اند.
وی با اشاره به افزایش عملیات اورژانس اجتماعی در سال 96 در مقایسه با سال 95 گفت: افزایش عملیات مراکز اورژانس اجتماعی در گیلان با توجه به افزایش تعداد این مراکز و به کارگیری 90 نیروی تحصیلکرده روانشناسی و مددکاری ضمن انعقاد تفاهمنامه با نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی و آتش نشانی برای مداخلات بهنگام است.
وی در خصوص سایر فعالیت های بهزیستی استان گیلان تصریح کرد: مداخله در طلاق، مشاوره حین ازدواج و آموزش های پیش از ازدواج به دانش آموزان و غربالگری اضطراب برای کودکان زیر شش سال از جمله کارها و برنامه های انجام شده بهزیستی گیلان است.
پارسی در بخش دیگری از این نشست خبری بیان داشت: 18 هزار و 500 نفر در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار و خانواده های دارای سرپرست صعب العلاج، بانوان و دختران آسیب دیده،کودکان کار و غیره تحت پوشش بهزیستی هستند.
افزون بر 70 هزار نفر در گیلان به صورت مستقیم از خدمات اداره کل بهزیستی بهره مند هستند.
هفته بهزیستی تا 29 تیرماه ادامه دارد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.