شهردار لوندویل روز سه شنبه در آئین پاکسازی طبیعت به خبرنگار ایرنا گفت: این شهر 12 هزار نفر جمعیت دارد و این مقدار زباله از محدوده ای به طول 2 کیلومتر از طرح ساحلی تا پارک تفریحی شیلات محله جمع شد.
نعمت یاورپور افزود: تولید روزانه 20 تن زباله در شهر لوندویل، زنگ خطر جدی است و شهرداری این شهر طرح تفکیک زباله از مبدا را با جدیت اجرا می کند و 20 درصد خانوارها زیر پوشش این طرح هستند.
محمد احمدی از شهروندان شرکت کننده در پاکسازی نوار ساحلی گفت: شهروندان و گردشگران باید با رعایت اخلاق طبیعت گردی و بهره مندی از آموزه های دینی، صیانت از طبیعت را سرلوحه رفتار خود قرار داده و در حفظ محیط زیست کوشا باشند.
وی با بیان این که محیط زیست سالم جزو سرمایه های اجتماعی است افزود: باید در حفاظت مواهب طبیعی کوشا باشیم و بی توجهی به طبیعت، به زیان بشر است.
یکی دیگر از دوستداران طبیعت گفت : شهرستان آستارا در فصول مختلف سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و یکی از دلایل پسماندهای رها شده در آن، بی توجهی برخی مسافران است.
علی نویدی افزود: باید آموزش پاکیزه نگه داشتن زمین در مهد کودک ها و مدارس به دانش آموزان ارائه شود تا این فرهنگ، از سنین پایه در آنها نهادینه شود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.