میکائیل بادروح عصر سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: محمد مهدی سیف جمالی 22 ساله و افسانه پیدا 19 ساله زندگی مشترک خود را در حرم آغاز کردند و عقد ازدواج در این حرم سابقه نداشته است.
وی اظهار کرد: امسال تاکنون بیش از 10 زوج جوان بعد از عقد ازدواج در دفترخانه های ازدواج و طلاق، با لباس عروس و داماد به زیارت این حرم مطهر شتافته اند.
وی بیان کرد: با هدف ترویج ازدواج آسان، به زودی اتاق عقد مجهز به وسایل مورد نیاز در آستان امام زادگان راه اندازی خواهد شد تا خطبه عقد رایگان در این مکان جاری شود.
داماد این آئین عقد نیز گفت: مکان ایراد خطبه عقد برای هر جوان ایرانی مهم است و به خاطر عقد ازدواج با همسرم در این مکان مقدس، خدا را شاکرم و ازدواج به موقع و برگزاری آئین عقد در مکان های مقدس را به جوانان توصیه می کنم.
امامزادگان ابراهیم و قاسم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.

*** 50 برنامه فرهنگی در آستارا تا پایان دهه کرامت برگزار می شود
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا از اجرای 50 برنامه فرهنگی در مساجد و مراکز فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جشن های دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در مساجد آستارا آغاز شده و این جشن ها با احسان و نذورات خیران همراه است.
وی سخنرانی پیرامون شخصیت اهل بیت (ع) و مولودی خوانی را از جمله محورهای جشن های دهه کرامت عنوان کرد و افزود: علاوه بر مساجد، چندین نهاد فرهنگی برای اجرای مطلوب برنامه های دهه کرامت در فضای صمیمی مشارکت دارند و امسال این برنامه ها با سه رویکرد معرفت افزایی، نشاط آفرینی و خدمت کریمانه تدوین شده است.
از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 87 مسجد است.
/20077105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.