گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اعلام خبر گفت : یگان حفاظت محیط زیست رودبار براساس گزارش مردم محلی با خبر شد که عقابی در یکی از مناطق جنگلی ارتفاعات قله درفک به نام لبی کنار چند روزی است که گرفتار شده و تلاش بومیان منطقه برای رها سازی آن بی نتیجه مانده است .
رامین حسین زاده ادامه داد : با دریافت این گزارش ، اکیپی از یگان حفاظت شهرستان عازم منطقه شد و با یک پیاده روی چهار ساعته به محل عقاب به دام افتاده رسید .
وی گفت: این عقاب که از گونه سارگپه است، احتمالا در هنگام تعقیب و گریز شکار خود بر بالای شکاف تنه درخت بلندی گیر کرده که با تلاش ماموران محیط زیست رودبار نجات یافت .
به گفته حسین زاده، این عقاب هم اکنون در اداره محیط زیست رودبار در حال مداوا و تیمار است که بعد از بهبودی کامل در زیستگاه خود رهاسازی خواهد شد .
سارگَپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه، رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.
سارگپه قلمرو طلب و اغلب تک‌همسر است و معمولاً تا پایان عمر همسرش با او می‌ماند، این ویژگی در پرنده‌های شکاری ایران کم پیش می‌آید.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
6070/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.