به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم حضرتی روز سه شنبه در جمع مدیران پرستاری مراکز درمانی استان گیلان در رشت افزود: در مواردی پرستاران به دلیل نداشتن مکان نمی توانستند برای خدمات رسانی اقدام می کنند که بر اساس این تفاهنامه ای با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، برای ایجاد این اقامتگاه‌ها اقدام می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه برای ایجاد اقامتگاه‌های پرستاری در کشور 50 درصد خیرین و 50 درصد دیگر نیز از دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشارکت و همکاری می کنند.
حضرتی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری در معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: این شورا 30 نفر از نخبگان پرستاری را شامل می شود که با تشکیل هشت کارگروه، برای بررسی مشکلات پرستاران و رفع آنها فعال است.
وی با بیان این که پرداخت در حوزه عملکرد پرستاران از مشکلاتی بود که جلسه کارگروه تخصصی در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: جدایی کار از کارانه، یکی از خواسته های پرستاران است که این مهم در کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدوارم هر چه سریعتر برای همه دانشگاه ها ابلاغ شود.
حضرتی در ادامه سخنانش با اشاره به تشکیل کمیته اخلاق بیان داشت: به دستور وزیر بهداشت، این کمیته با هدف ارتقاء کیفی اخلاق در نظام پرستاری و همچنین در سیستم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است.
وی ایجاد حساسیت اخلاقی را یکی از کارها در این کمیته عنوان و با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع اخلاق در سیستم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اگر بهترین مراقبت ها انجام گیرد اما ارتباط صحیحی ایجاد نشود ، بازخورد خوبی نخواهد داشت بنابراین ضروریست تا موضوع اخلاق مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شورای صلاحیت حرفه ای یکی از عمده ترین کارهای اجرا شده در معاونت پرستاری است، اضافه کرد: جانشین پروری پرستاری از دیگر کارهایی است که در زمان حاضر در 11 استان کشور اجرا شده و در این راستا دوره هایی برای پرستاران برگزار می شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به این که پرستاران تماس نزدیک با بیماران دارند، در این راستا دستورالعمل اجرای آموزش بیماران تدوین شده که ابلاغ خواهد شد.
مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از برخی بیمارستان های استان گیلان بازدید کرد.
در زمان حاضر پنج هزار و 536 نفر کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان مشغول به کار بوده که از این تعداد سه هزار و 668 نفر در بیمارستان های دولتی فعال هستند.
26 بیمارستان دولتی و 10 بیمارستان خصوصی در استان گیلان فعال است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.