سید امیر مصباح روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا فرهنگ و سنت های ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر را از دیگر اولویت های این جشنواره عنوان کرد و افزود: اقتباس از داستان ها و رمان ها بلامانع است به شرط آنکه در ابتدای نمایشنامه، نام داستان یا رمانی که از آن اقباس شده، اعلام شود.
وی اظهار کرد: بهره جستن از زبان هنر یکی از ماناترین و تاثیرگذارترین شیوه هاست و موضوعات اجتماعی می تواند از این طریق واگویه و مورد بررسی قرار گیرند.
وی آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره یادشده را 31 تیرماه عنوان و ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه ها، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه های آزاد هنری استان، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
یوسف فخرایی متولد سال 1345 در اهواز، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است. او تجربه تدریس در دانشگاه‌های هنر تهران، دانشکده سینما - تئاتر، دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن و دانشگاه جامع علمی - کاربردی رودبار را در کارنامه دارد.
پژوهشی پیرامون کاراکترشناسی آثار اکبر رادی به همراه مقاله‌های پینتر و جعبه پاندورا، جستارهایی در نقد ادبی، طرح به روایت مسیح، نقد نشانه شناختی گراکوس شکارچی اثر کافکا، تشنگی و گشنگی، کمدی الهی عصر ما، نقدی بر نمایشنامه تشنگی و گشنگی اثر یونسکو، روشنایی آغازین، تاریکی واپسین؛ نقدی بر نمایشنامه آخر بازی اثر بکت، نیچه، زندگی، تراژدی و درام دیونیزوسی، کلفت‌ها، بازی در بازی انسان معاصر، نقدی بر نمایشنامه کلفت‌ها نوشته ژان ژنه از جمله فعالیت‌های پژوهشی این کارشناس محسوب می‌شود.
فخرایی تا به امروز نمایش‌نامه‌های رزم اسفندیار، زمانی برای گفتن، سهراب در مه، آتش؛ آب؛ باد؛ خاک، من و هزار تو، کالیگولا؛ باران؛ کبوتر، جایی در میان آبها، جزیره، یک تاج و دوسر، پهلوان دیو دلقک، سیاگالش، فقط یک نور تخت، یک روز روشن خدا را منتشر کرده است.
اختتامیه نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان بزرگداشت یوسف فخرایی، هفتم شهریورماه امسال برگزار می شود.
1881
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.