به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در نشست بررسی روند احداث راه آهن قزوین - رشت که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در محل ایستگاه راه آهن در فلکده رشت برگزار شد، از آغاز عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور رشت - جیرده خبر داد و گفت: این مسیر یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان است که چهار خطه کردن آن موجب کاهش حوادث جاده ای و ترافیکی می شود.
وی ادامه داد: با افتتاح پروژه راه آهن قزوین - رشت و با وجود ایستگاه در این مسیر، ترددها افزایش می‌یابد و با چهار خطه کردن این محور، شاهد کاهش حوادث و تسهیل در رفت و آمد خواهیم بود.
سالاری خاطرنشان کرد: بمنظور تسهیل در تردد و کاهش حوادث جاده ای، پروژه چهار خطه کردن مسیر رشت به جیرده که طول آن 9 کیلومتر است، بین استانداری گیلان و شرکت توسعه زیرساخت امروز با اعتبار 20 میلیارد تومان به امضاء رسید.
استاندار گیلان افزود: در این توافقنامه 10 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و 10 میلیارد تومان از طریق منابع شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأمین می‌شود ضمن اینکه همزمان با شروع عملیات اجرایی ، 2 میلیارد تومان از سهم استان گیلان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد، از پیگیری‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه و مجموعه وزارت راه و شهرسازی قدردانی کرد.
سالاری همچنین به برپایی مرکز نمایشگاهی تولید و عرضه سازه‌های چوبی در مجاورت ایستگاه راه آهن در فلکده اشاره و اضافه کرد: این مرکز به واسطه استفاده از زیرساخت‌های موجود در این نقطه انتخاب شده و با افتتاح راه آهن از لحاظ تجاری در آینده به عنوان مرکز تولید و عرضه سازه‌های چوبی در سراسر کشور خواهد بود.
ساخت پروژه راه آهن رشت - قزوین از سال 1385 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه هفت میلیون تن بار را حمل و 2 و نیم میلیون مسافر را جابجا کند. حدود هشت کیلومتر پل های ویژه در این مسیر وجود دارد که بزرگترین پل راه آهن کشور، به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل است.
در حال حاضر پیشرفت پروژه به لحاظ زیرسازی 100 درصد و روسازی آن 75 درصد است ضمن آنکه ایستگاه های مسیر بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی و فاز اول ایستگاه رشت نیز افزون بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.