رحیم عطائی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد از جوانان زیر 21 سال دارای مهارت در رشته هایی از جمله طراحی وب، فناوری مد، کابینت سازی چوبی، سازه های چوبی، آشپزی، قنادی، لوله کشی، طراحی فضای سبز، کنترل صنعتی، فناوری خودرو و ... در این رقابت ها شرکت کردند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه های مهارت در دو مرحله شهرستانی و استانی و انتخاب برترین ها برای شرکت در رقابت های کشوری افزود: این تعداد از جوانان از برگزیدگان این مراحل هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان خاطر نشان کرد: هجدهمین دوره رقابت های ملی مهارت از بیست و سوم ماه جاری در استان البرز آغاز شده و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه دارد.
وی با بیان این که مسابقه های ملی مهارت هر سال در استان های مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: در جریان برگزاری این مسابقه ها، برگزیدگان کشوری برای تشکیل تیم ایران برای حضور در رقابت های جهانی انتخاب می شوند.
جوانان دارای مهارت استان گیلان سال های گذشته رتبه های خوبی را در سطح مسابقه های ملی و حضور در مسابقه های جهانی کسب کردند.
سال 96 در رقابت های جهانی ابوظبی امارات یک گیلانی در رشته تهویه و تبرید و در سال 94 در برزیل یک نفر از این استان در سیستم های تحت شبکه مدال افتخار جهانی را کسب کرد. در سال 92 در رشته مکاترونیگ و گرافیک سه نفر از گیلان مدال افتخار کسب کردند.
مسابقه های جهانی مهارت سال 2019 در روسیه برگزار می شود.
بر اساس آخرین آمار، 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای، یک مرکز سنجش مهارت و 850 آموزشگاه آزاد ارایه خدمات مهارتی در استان گیلان فعال است.
7286 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.