به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا؛ کودکان روستای مشند آستارا با دیدن خودروی کتابخانه سیار کانون پرورش فکری به سمت آن روانه می شوند و با صفا و سادگی روستایی خود به مربیان کانون خوش آمد می گویند.
محمد یکی از کودکان دبستان مشند گفت: بعد از برگزاری امتحانات خرداد ماه به همراه دوستانم، چشم به راه کتابخانه سیار می نشینیم و با آمدن کتابخانه سیار موجی از خوشحالی در بین کودکان روستای ما به وجود می آید.
وی افزود: روستای ما تا مرکز شهر آستارا فاصله زیادی دارد ولی با حضور هفتگی کتابخانه سیار و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، این فاصله چندان برای مان سخت و عذاب آور نیست.
حمیدرضا یکی دیگر از کودکان این دبستان می گوید: مطالعه کتاب های داستان و برگزاری کارگاه های قصه گویی باعث پرورش استعداد داستان نویسی من شده و امیدوارم تعداد دفعات آمدن خودروی کتابخانه سیار در روستای ما زیاد شود.
صابر فرضی زاد مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا گفت: در بین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان فقط شهرستان آستارا و بخش رستم آباد رودبار مجهز به مرکز سیار روستایی هستند.
وی با اشاره به اینکه 32 روستای کوهستانی و سخت گذر شهرستان آستارا تحت پوشش مرکز سیار کانون هستند، افزود: با هماهنگی دهیاران و مدیران مدارس روستایی خدمات فرهنگی و هنری کانون، علاوه بر امانت دهی سالانه 20 هزار جلد کتاب، دیگر برنامه های فرهنگی شامل قصه گویی و نمایش از طریق مرکز سیار برای روستائیان برگزار می شود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان، خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیازمند همدلی و همراهی است.
وی کتاب را زمینه ‌ساز تحرک و شادابی و بستری مناسب برای ایجاد شور و شوق معنوی در خانواده‌ ها دانست و افزود: افزایش تعلق خاطر کودکان و نوجوانان عضو کانون به مطالعه، بیانگر تاثیر‌گذاری فعالیت‌ ها و برنامه ‌ریزی مدون کانون پرورش فکری برای بهره‌ گیری درست از فناوری است.
فرضی زاد بیان کرد: افزایش کتابخانه ‌های سیار شهری و روستایی و گشایش فروشگاه و نمایشگاه عرضه‌ محصولات فرهنگی از جمله برنامه های مورد توجه کانون پرورش فکری است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن با سه هزار و 500 عضو فعال است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.